رئیس سازمان تبلیغات اسلامی مطرح کرد؛
حجت‌الاسلام قمی در گفت‌وگو با شبکه خبر، نظارت اصلی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم محرم را بر عهده مردم دانست.
کد خبر: ۸۸۷۷۲۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲ 15 August 2020

مردم؛ بهترین ناظران رعایت پروتکل‌های بهداشتی در عزاداری محرم

به گزارش تابناک سمنان: حجت الاسلام و المسلمین قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در برنامه گفت و گو محور «چاپ اول» در شبکه خبر، درباره برگزاری مراسم عزاداری محرم گفت: مسئولان وزارت بهداشت همه امام حسینی هستند و دغدغه برگزاری روضه سیدالشهدا (ع) را دارند.

وی افزود: طبیعی است که آنها در این روزهای کرونایی، نگران تبعات برگزاری مراسم‌ عزاداری امام حسین (ع) باشند؛ ولی هیئتی‌ها همواره اهل مراعات بوده‌اند و پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا را هم رعایت می‌کنند. البته در هر جمعیتی ممکن است، درصدی پروتکل‌ها رعایت نشود و عزای سید‌الشهدا (ع) به اندازه‌ای گسترده است که تعداد کم این افراد نیز زیاد به نظر می‌رسد. به نظر می‌رسد بهترین ناظران رعایت پروتکل‌های بهداشتی در عزاداری ماه محرم، مردم هستند. ما هر کجا به مردم اعتماد کردیم، موفق بوده‌ایم.

قمی درباره ساز و کار اجرایی شعار «هر خانه یک هیئت» اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی برای واقعی شدن شعار «هر خانه یک هیئت» سامانه‌ای را ایجاد کرده و در آن منبری‌ها (مداحان و سخنرانان) خوب را به مردم معرفی می‌کند. امسال فرصتی است که مراسم‌ عزای سید‌الشهدا (ع) به خانه‌ها برود.

او در خصوص اقدامات سازمان تبلیغات برای محرمی کردن فضای شهر‌ها گفت: محرم یک پروژه بزرگ و اجتماعی است. ما یک فضاسازی صوتی و یک فضاسازی دیداری داریم. سازمان تبلیغات اسلامی اعتبار کافی برای تهیه پرچم‌ها و بیرق‌های عزاداری ندارد. امسال با نهادها، دستگاه‌ها و خیرین صحبت کردیم که به اندازه کافی پرچم و بیرق در اختیار ما قرار دهند؛ اما وظیفه اصلی تأمین این وسایل بر عهده مردم است.

قمی در خصوص نقش سازمان تبلیغات در هدایت مردم به سوی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم‌های عزاداری بیان کرد: سازمان تبلیغات نهایتاً یک سازمان پشتیبان است و از اقدامات مردم پشتیبانی می‌کند. مردم را نمی‌توان با خادمانشان برابر دانست؛ در نهایت مردم هادی یکدیگر هستند. سازمان تبلیغات می‌تواند کمک کند تا میزان رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی کاهش یابد. به همین منظور در روز‌های اخیر جلساتی را با هیئات داشتیم و وعده‌های خوبی را هم در زمینه تبلیغات از رسانه ملی گرفتیم.

حجت الاسلام قمی در پایان گفت: ما گوشه‌ای از حکومتی هستیم که پایه اش مردم‌سالاری دینی است. راهبرد ما مردمی‌تر شدن تبلیغ است. امام خمینی (ره) گفتند که تبلیغ شناساندن خوبی‌هاست. بنابراین سازمان تبلیغات باید زمینه همگانی شدن تبلیغ دین را فراهم کند. هر قدر ما به مردم میدان بدهیم، برکات بیشتری در زمینه تبلیغ دین خواهیم داشت.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.comپ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار