در راستای دیدار امروز؛
به گزارش تابناک سمنان: علیرضا آشناگر استاندار سمنان بابیان اینکه کم‌آبی عامل اصلی خام فروشی مواد معدنی استان است، گفت: برای ایجاد توسعه در بخش‌های مختلف اقتصادی، نیازمند تأمین آب در استان هستیم.
کد خبر: ۸۸۸۹۱۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷ 18 August 2020

 

علیرضا آشناگر صبح سه‌شنبه در دیدار با مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به میزبانی استانداری سمنان با اشاره به اینکه کمبود آب عامل اصلی خام فروشی مواد معدنی در استان است، اظهار داشت: خام فروشی مواد معدنی چالش جدی را در اقتصاد و درآمدزایی استان سمنان ایجاد می‌کند.

وی با تأکید بر لزوم پیگیری وزارت نیرو برای اجرای طرح انتقال آب دریای خزر به استان بیان کرد: برای مقابله با بحران و چالش جدی کم‌آبی در سمنان لازم است این طرح اجرایی شود.

علیرضا آشناگر بابیان اینکه اجرای طرح انتقال آب دریای خزر به استان سمنان تحول عظیمی را در اقتصاد این منطقه ایجاد می‌کند، افزود: وزارت نیرو میزان خرید تضمینی آب شرب طرح انتقال آب خزر را اعلام نکرده است و باید نسبت به خرید تضمینی آب آشامیدنی طرح انتقال آب دریای خزر به استان اعلام آمادگی کرده و اقدامات لازم را انجام دهد.

آشناگر با اشاره به اینکه ۵۰ میلیون مترمکعب از انتقال آب دریای خزر برای تأمین آب آشامیدنی این استان است، یادآور شد: ۱۵۰ میلیون مترمکعب آن به‌منظور استفاده از آب دریای خزر در بخش صنعت سمنان است.

وی بابیان اینکه طرح ملی انتقال آب دریای خزر از سوی سازمان حفاظت از محیط‌زیست تأییدشده است، اعلام کرد: این طرح راهکار اساسی برای برون‌رفت از معضل خشک‌سالی در استان سمنان است.

 لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار