کد خبر: ۸۸۹۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲ 19 August 2020

به گزارش تابناک سمنان: براساس گزارشی از هواوی سنترال، گوشی‌های اندرویدی هواوی همچنان قادر به دریافت به‌روزرسانی‌ها و بسته‌های امنیتی اندروید خواهند بود.

متن زیر تاییدیه هواوی موبایل برای به‌روزرسانی گوشی‌های کنونی این شرکت است:

باسلام و تشکر از پیام شما. هیچ تغییری برای دستگاه‌های کنونی ایجاد نخواهد شد. با به ارسال بسته‌های امنیتی و به‌روزرسانی‌ها برای دستگاه‌های خود ادامه خواهیم داد، همانگونه که همیشه این کار را انجام داده‌ایم. اگر سوالی داشتید ما را مطلع کنید.

هوآوی موبایل- ۱۷ اوت ۲۰۲۰

سال گذشته گوگل تصمیم گرفت تا نرم‌افزارهای غیرعمومی را دردسترس برخی شرکت‌ها قرار ندهد تا از لیست سیاه ایالات‌متحده تخطی نکرده‌باشد. هواوی توانست با معافیتی موقتی به ارسال و تهیه به‌روزرسانی برای محصولاتش بپردازند. دستگاه‌هایی که پس از اجرای طرح محدودسازی دولت آمریکا تولید می‌شوند شامل این محدودیت شده و از نسخه متن‌باز اندروید استفاده کرده و فاقد برخی نرم‌افزارها و سرویس‌های حیاتی هستند.

این معافیت موقت هواوی به‌تازگی منقضی شده و این احتمال را افزایش داده است که شاید دستگاه‌های قدیمی هواوی و آنر نیز دیگر نتوانند به‌روزرسانی‌های متعدد نرم‌افزاری و یا بسته‌های امنیتی را از گوگل دریافت کنند.

براساس گفته هواوی تلفن‌هایی که پیش از اعمال محدودیت دردست مشتریان بوده‌اند تحت‌تاثیر این لیست قرار نگرفته و بدون هرگونه مشکلی به‌روزرسانی‌های آتی خود را دریافت خواهند کرد.

دستگاه‌های جدید نیز (که شامل محدودیت می‌شوند) از GSM یا همان سرویس موبایل گوگل بی‌بهره خواهند بود. به‌روزرسانی‌های این دستگاه‌ها از طریق نرم‌افزار AppGallery قابل مدیریت خواهدبود.

هنوز گوگل اعلامیه هواوی را تایید نکرده‌است

گوگل پیش‌تر اعلام کرده است که این شرکت تا زمانی که دولت آمریکا به آن اجازه بدهد به ارائه سرویس و به‌روزرسانی برای دستگاه‌های هواوی ادامه خواهد داد؛ اما این شرکت با وضعیت کنونی (انقضای مجوز اصلی هواوی) هنوز تایید نکرده است که آیا به پشتیبانی خود ادامه می‌هد یا خیر؟! براساس گزارش‌های موجود این مجوز منقضی تمدید نخواهد شد.

حرکت‌های دولت آمریکا نشان از آن دارد که این دولت نمی‌خواهد به‌راحتی محدودیت‌های خود را از هواوی بردارد، این فرضیه با حرکت اخیر دولت مذکور برای سخت‌تر کردن شرایط هواوی در تامین منابع تولید تراشه خود قوت گرفت. شرکت هواوی اخیرا اعلام داشت که به دلیل اعمال محدودیت‌ها از سوی دولت آمریکا دیگر قادر به ساخت پردازنده‌های کایرین خود نیست و پرچمدار این شرکت یعنی میت ۴۰ آخرین دستگاهی خواهدبود که به کایرین مجهز می‌شود. انتظار می‌رود که این گوشی‌ساز چینی تا پایان سال میلادی جاری از نخستین تلفن‌هوشمند خود با سیستم‌عامل ساخت خود یعنی هارمونی (Harmony OS) رونمایی کند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:
منبع: تک فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار