در مراسم رونمایی از طرح شتابا:
به گزارش تابناک سمنان: علیرضا آشناگر استاندار سمنان بابیان اینکه باید به سمت تامین اقتصاد بر پایه تامین سرمایه از بازار سرمایه گام برداریم، گفت: طرح شتابا برای هزار نفر در استان سمنان اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۸۸۹۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲ 19 August 2020

 

استاندار سمنان بعدازظهر چهارشنبه در مراسم رونمایی طرح شتابا (شبکه توانمندی ایتام در بورس ایران) با حضور رئیس کمیته امداد کشور به میزبانی استانداری سمنان ضمن بیان اینکه در این طرح برای افراد تحت پوشش کمیته امداد بعد از اخذ کد بورسی عرضه اولیه گرفته می‌شود، ابراز داشت: بعد از رایزنی‌های لازم با سازمان بورس و کمیته امداد کشور این طرح هم‌اکنون مراحل پایانی خود را می‌گذراند.

وی بابیان اینکه موضوع اشتغال بعد از فارغ‌التحصیلی دانش آموزان و دانش جویان غفلتی که هر نظام برنامه‌ریزی و آموزشی نسبت به آموزش ثروت آفرینی به جوانان و دانش آموزان اعمال کرده است، ابراز داشت: یکی از مشکلات رایج کشور موضع اشتغال است که متناسب با بازار کار پرورش داده نشده است.

علیرضا آشناگر ضمن بیان اینکه این پیشنهاد از سوی استان سمنان مطرح شد، افزود: این دو نهاد و سازمان قبول کردند که طرح شتابا به صورت پایلوت کشوری در استان سمنان و برای یک‌هزار نفر انجام شود تا گشایشی برای افراد تحت پوشش و سپس تعمیم آن به اقشار آسیب‌دیده باشد.

آشناگر با تاکید بر اینکه می‌طلبد تا متناسب با تغییرات بازار اقتصاد ایده‌های مختلف به‌کارگیری شوند، در ادامه تصریح کرد: امروز فضای ایجادشده کشور به سمت کسب‌وکارهای نو است و با توجه به اینکه افراد تحت پوشش کمیته امداد نیز دارای استعداد هستند می‌بایست بخشی از توجه کمیته امداد به رونق کسب‌وکار نوین سوق داده شود.

وی افزود: باید به سمت تأمین سرمایه از بازار سرمایه پیش رفت چراکه در این بازار سرمایه فرصت‌های دیگری نظیر سهام عدالت برای عامه مردم ایجاد شد لذا طرح صنایع مختلف به بازار سرمایه تحت عنوان عرضه‌های اولیه نیز بهانه‌ای برای این منظور قلمداد می‌شود.

 لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار