کد خبر: ۸۹۰۵۰۷
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶ 22 August 2020

به گزارش تابناک سمنان: سال ۲۰۱۹ سالی بزرگ برای محصولات تازه اپل بود. این کمپانی نه‌تنها توانست با زمان‌بندی عرضه سه اسمارت‌فون جدید و اپل واچ در ماه سپتامبر گذشته همگان باقی بماند، بلکه چند سورپرایز مانند آیپد لمسی جدید و یک جفت ایرپاد تازه هم در آستین داشت.

اگر شایعات حقیقت داشته باشند، امسال هم اپل قرار است به اندازه سال گذشته با دستی پر به میدان بیاید. انتظار می‌رود که این کمپانی نخستین آیفون با پشتیبانی از شبکه‌های مخابراتی 5G را روانه بازار کند و یک دیوایس ارزان‌قیمت و مقرون به صرفه نیز برای مشتریان خود تدارک دیده.

بیایید مروری داشته باشیم بر گجت‌های جدیدی که انتظار می‌رود اپل در سال ۲۰۲۰ معرفی کند.

آیپد پرو جدید با دوربین‌های سه‌بعدی

 

 

 

اپل برنامه دارد که طی سال جاری میلادی، یک آیپد پرو جدید همراه با دو سنسور دوربین و یک سنسور سه‌بعدی عرضه کند و مورد آخر، بازسازی دیجیتالی جهان پیرامون شما را امکان‌پذیر خواهد کرد. گفته می‌شود این یکی از گام‌های بزرگ اپل برای به پیش راندن تکنولوژی واقعیت افزوده است که بعد در سال ۲۰۲۱ یا ۲۰۲۲، با عرضه نخستین هدست این شرکت به تکامل می‌رسد.

بلومبرگ و چندین خبرگزاری دیگر در گزارش‌های خود به سنسور تشخیص عمق سه‌بعدی در آیپد پرو جدید اشاره کرده‌اند و مینگ‌-چی کو، تحلیلگر شناخته شده و قابل اتکای شرکت TF International Securities که به پیش‌بینی دقیق اخبار مربوط به اپل شهرت دارد نیز این موضوع را تایید کرده.

آیفون ۱۲ و ۱۲ پرو با پشتیبانی از 5G

 

 

 

اپل در ماه سپتامبر هر سال از آیفون‌های جدید خود رونمایی می‌کند و بعید است که حتی با وجود پاندمی کرونا ویروس، تغییری در این برنامه ایجاد شود. آیفون‌های نسل بعد همراه با پشتیبانی از شبکه‌های مخابراتی 5G، دوربین‌های سه‌بعدی جدید و ابعاد تازه برای مدل پرو از راه می‌رسند و این موضوع در گزارش‌های بلومبرگ، مینگ‌-چی کو و بسیاری دیگر مطرح شده.

گفته می‌شود دوربین سه‌بعدی جدید در آیفون‌های بعدی می‌تواند از طریق لیزر، به اسکن و بازسازی دیجیتالی محیط پیرامون شما بپردازد. در واقع این همان سنسوری است که ظاهرا راهش را به آیپد پرو سال ۲۰۲۰ نیز باز کرده.

از سوی دیگر، با توجه به تجهیز بسیاری‌ از موبایل‌های اندرویدی به چیپ لازم برای پشتیبانی از شبکه‌های 5G، کاملا محتمل است که خبر مربوط به آیفون هم صحت داشته باشد و اپل بالاخره شبکه‌های نسل جدید را در آغوش بگیرد.

از سوی دیگر، احتمال دارد که با بزرگ‌ترین تغییرات در طراحی آیفون، از زمان عرضه آیفون ایکس در سال ۲۰۱۷ روبه‌رو شویم. مینگ‌-چی کو و خبرگزاری کره‌ای ET News گزارش کرده‌اند که آیفون‌های امسال در ابعاد ۵.۴ اینچ، ۶.۱ اینچ و ۶.۷ اینچ از راه می‌رسند که با آیفون ۱۱ پرو ۵.۸ اینچی، آیفون ۱۱ ۶.۱ اینچی و آیفون ۱۱ پرو مکس ۶.۵ اینچی تفاوت‌ کاملا محسوس دارند.

اپل واچ جدید با قابلیت پایش خواب

 

 

 

اپل به صورت سنتی از ساعت‌های هوشمند خود در کنار آیفون‌های جدید و طی ماه سپتامبر رونمایی کرده، بنابراین دلیلی وجود ندارد که همین الگو در سال جاری میلادی نیز تکرار نشود.

بزرگ‌ترین به‌روزرسانی در اپل واچ بعدی احتمالا تکنولوژی پایش خواب باشد که از مدت‌ها پیش توسط فیت‌بیت و دیگر تولیدکنندگان ساعت‌های هوشمند ارائه شده است. اپل طی سال گذشته میلادی مشغول آزمایش قابلیت پایش خواب بوده و امیدوار است که تکنولوژی‌اش تا زمان عرضه اپل واچ سال ۲۰۲۰ آماده شود.

ساعت نسل بعد اپل ضمنا ممکن است پرفورمنس سریع‌تر و مقاومت بهبودیافته در برابر آب داشته باشد. حداقل این چیزیست که مینگ‌-چی کو در گزارشی که در وب‌سایت مک رومرز منتشر شده می‌گوید.

یک وسیله جانبی برای یافتن اشیای گم شده

 

 

 

در گزارش‌ها آمده که اپل مشغول کار روی یک وسیله جانبی است که به کمک آیفون، اشیای گم شده شما را می‌یابد. این دیوایس احتمالا کارکردی شبیه به پایشگر بلوتوث Tile داشته باشد و احتمالا همراه با یک تگ کوچک عرضه شود که می‌توانید آن را روی اشیای مختلف مانند دسته کلید و کیف پول قرار دهید. سپس می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن «Find My» در آیفون، هرآنچه ممکن است گم شده باشد را بیابید.

البته هنوز مشخص نیست که آیا اصلا شاهد عرضه این وسیله جانبی از سوی اپل خواهیم بود یا خیر، اما دو خبرگزاری 9to5Mac و مک رومرز، اشاراتی به این محصول را در نرم‌افزار آیفون یافته‌اند. اگر گزارش‌ها صحیح باشند، این دستگاه AirTags نام می‌گیرد و حتی شاید با استفاده از واقیت افزوده، کاربر را به سمت اشیای گم شده هدایت کند.

نخستین عینک هوشمند اپل

 

 

 

این احتمال وجود دارد که طی سال جاری میلادی، شاهد رونمایی از نخستین عینک هوشمند اپل باشیم. مارک گورمن از خبرگزاری بلومبرگ در ماه اکتبر سال ۲۰۱۹ گفت که اپل سال ۲۰۲۰ را برای عرضه عینک‌های واقعیت افزوده خود برگزیده، اما در گزارش‌های بعدی خواندیم که هدست واقعیت مجازی/ واقعیت افزوده شرکت در سال ۲۰۲۱ یا ۲۰۲۲ از راه رسیده و عینک هوشمند به سال ۲۰۲۳ موکول می‌شود.

اما مینگ‌-چی کو هم می‌گوید که اپل در حال همکاری با شرکت‌های شخص ثالث است تا عینک هوشمندش را طی سال ۲۰۲۰ به دست مشتریان برساند. در هر صورت، به این خبر باید با «عینک» بدبینی نگاه کرد.

باندلی شامل اپل تی‌وی پلاس، اپل نیوز پلاس و اپل موزیک

 

 

 

اگر آنچه در بلومبرگ گزارش شده صحت داشته باشد، اپل ممکن است سه سرویس دیجیتالی و اشتراکی خود را در قالب یک باندل عرضه کند. این کمپانی ظاهرا در تلاشی برای افزایش مشترکین خود، در نظر دارد که اپل نیوز پلاس، اپل تی‌وی پلاس و اپل موزیک را در باندلی یک‌جا عرضه کند. با توجه به کاهش درآمد آیفون، چنین حرکتی می‌تواند به تثبیت هرچه بیشتر جای پای اپل در حوزه سرویس‌های اشتراکی منجر شود.

یک هوم‌پاد ارزان‌قیمت‌تر

 

 

 

طی سال جاری میلادی، اپل ممکن از یک ورژن ارزان‌قیمت‌تر از اسپیکر هوشمند هوم‌پاد رونمایی کند و این را بلومبرگ برای نخستین بار در یکی از گزارش‌های خود گفت. این مدل ارزان‌قیمت احتمالا به جای ۷ توییتر موجود در مدل فعلی، تنها ۲ توییتر داشته باشد.

اپل از هوم‌پاد ۳۵۰ دلاری خود در سال ۲۰۱۷ رونمایی کرد که قرار بود جایگزینی پریمیوم برای امثال آمازون اکو و گوگل هوم باشد. اما از زمان عرضه هوم‌پاد، آمازون و گوگل هم توجه بیشتری به کیفیت صدای اسپیکرهای خود مانند اکو استودیو و گوگل هوم مکس نشان داده‌اند و بنابراین کار را برای اپل دشوار کرده‌اند. یک مدل ارزان‌قیمت می‌تواند مشتریان وفادار اپل که شاید در پرداخت ۳۰۰ دلار برای مدل قبلی تردید داشتند را بیشتر به خرید اسپیکر هوشمند این شرکت ترغیب کند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

منبع: دیجیاتو

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار