به دلیل عدم اطلاعات کافی کاربران فضای مجازی، شرکت‌های بسیاری با نام استخراج ابری رمز ارزها اقدام به کلاهبرداری‌های اینترنتی کرده‌اند.
کد خبر: ۸۹۳۰۳۲
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴ 28 August 2020

به گزارش تابناک سمنان:  استخراج ابری رمز ارزها مربوط به شرکت‌ها و سایت‌هایی است که مدعی هستند با دریافت مبلغ ماهانه اقدام به استخراج ارزهای دیجیتال برای کاربران می‌کنند. این یعنی افراد بدون نیاز به تهیه تجهیزات استخراج یا همان ماینینگ می‌توانند رمز ارز منتخب خود را تهیه کنند و با گذر زمان آن را افزایش دهند.

متاسفانه باید اظهار داشت که تقریبا تمامی وبسایت‌هایی که ادعای انجام چنین فرآیندی را دارند، چه در ایران و چه خارج از کشور، کلاهبردار هستند. حتی اگر این شرکت‌ها سعی بر کلاهبرداری نداشته باشند، میزان مبلغ دریافت شده توسط آن‌ها بیشتر از مقدار رمز ارزی است که در آینده در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

 

روش کار شرکت‌های استخراج ابری رمز ارزها

منطق سرویس‌دهی اکثر این شرکت‌ها بر پایه روش "ضرر و باخت" اجرا می‌شود. به این گونه که اگر قیمت رمز ارز مورد نظر افزایش یابد کاربر کمتر از آن مبلغی که پرداخت کرده است برداشت خواهد کرد و اگر قیمت ارز دیجیتال مورد نظر کاهش پیدا کند فرد هیچ مبلغی دریافت نمی‌کند و هزینه پرداخت شده توسط او نیز از بین می‌رود.

همچنین باید در نظر داشت فرد جدا از مبلغی که برای خرید مقدار رمز ارز ماهانه پرداخت می‌کند باید حق کارکرد شرکت را نیز برای آن‌ها واریز کند. در این صورت اگر قیمت یک ارز دیجیتال به میزان زیادی کاهش پیدا کند شرکت مورد نظر به کلی حساب کاربر را می‌بندد تا هزینه‌های خود را جبران کند. در کنار این شرکت‌ها بسیاری وجود دارند که حتی زحمت مشکلات بالا را به خود نمی‌دهند.

استخراج ابری ارزهای دیجیتال

این مجموعه‌ها سرویس خود را بر پایه درآمدزایی هرمی طراحی کردند تا کاربران ناچار به واریز مبالغ مختلف شوند. این شرکت‌ها به راحتی از عدم اطلاع افراد سوءاستفاده می‌کنند و بدون آن که تلاشی برای استخراج رمز ارزها صورت دهند هزینه‌ها را از سوی کاربران دریافت می‌کنند. ممکن است کلاهبرداران برای جلب اعتماد چند بار مبلغی را برای افراد واریز کنند تا کاربران هزینه بیشتری را متقبل شوند، اما در انتها این شرکت‌ها بدون در اختیار قرار دادن هیچ سند و مدرکی ارتباط خود با مشتریان را قطع می‌کنند.

انتظار می‌رود که کاربران فضای مجازی با انجام تحقیقات کافی به ماهیت این شرکت‌ها پی ببرند و تا جای ممکن از همکاری با این مجموعه‌ها خودداری کنند. افرادی که تمایل به سرمایه‌گذاری در رمز ارزها را دارند باید متوجه باشند که چنین اقدامی برای دسترسی به ارزهای دیجیتال درست و عقلانی نیست.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار