کد خبر: ۸۹۴۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۶ 31 August 2020

بیم و امیدهای پایداری جنگل های باشت - ایرنا

به گزارش تابناک سمنان: بهزاد گلابیان رئیس اداره جنگل‌کاری و جنگلداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: بیش از ۳ هزار هکتار جنگل های این استان دست کاشت است و امسال نیز ۸۰۰ هزار اصله نهال در بین متقاضیان بصورت رایگان توزیع می شود.
بهزاد گلابیان رئیس اداره جنگل‌کاری و جنگلداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان این که سالانه برای توسعه درختکاری وتامین نهال در استان اقدامات اساسی انجام می‌شود، گفت: امسال نیز ۸۰۰ هزار اصله نهال در دو نهالستان استان تولید شده و اسفند ماه سال جاری در بین متقاضیان بصورت رایگان توزیع می شود.
او با بیان این که وسعت جنگل‌های طبیعی استان حدود ۳۲۵ هزار هکتار است، افزود: جنگل‌های دست کاشت بیش از ۳ هزار هکتار است.
بهزاد گلابیان ابراز داشت: غالب گونه‌های جنگلی استان را ارس، تاغ در رویشگاه ایران تورانی و گونه‌های بلوط، ممرز، راش، گلابی وحشی در جنگل‌های هیرکانی تشکیل می‌دهد ۳/۶۶ درصد اراضی ملی استان سمنان را جنگل تشکیل می‌دهد.
رئیس اداره جنگل‌کاری و جنگلداری منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به اینکه جنگل‌های خزری یا هیرکانی در ارتفاعات شمالی شهرستان‌های مهدیشهر، دامغان، شاهرود و میامی استان سمنان واقع شده است. ابراز داشت: بیشترین مساحت جنگل‌های خزری مربوط به شهرستان مهدیشهر است.
این مقام مسئول درخصوص حفاظت از این جنگل‌ها بیان کرد: برای توسعه و غنی سازی جنگل‌ها، جنگلکاری با استفاده از طرح‌های صیانت و صندوق توسعه ملی در حال انجام است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار