با نزدیک شدن به شروع سال تحصیلی جدید؛
به گزارش تابناک سمنان: حبیب‌الله خجسته‌پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: بازگشایی مدارس و نحوه تحصیل دانش آموزان استان سمنان در سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۳۹۹ مشروط به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا است.
کد خبر: ۸۹۴۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴ 01 September 2020

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان روز سه‌شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری افزود: دوگانه سلامت و آموزش و پرورش در آستانه بازگشایی مدارس همانند دوگانه سلامت و عزاداری حسینی و سلامت و معیشت که در ماه های گذشته به دلیل شیوع کرونا ویروس در جامعه ایجاد شد، در حال ظهور است که با برنامه ریزی‌های اصولی و رویکردهای ستاد ملی مقابله با کرونا ویروس برای رفع دغدغه ذهنی والدین دانش آموزان تلاش خواهد شد.
وی تصریح کرد: باید تلاش کنیم در سال تحصیلی پیش رو سلامت و آموزش و پرورش را در کنار هم شاهد باشیم و نباید یکی از این ۲ رکن اساسی را باتوجه به شیوع کرونا ویروس در جامعه فدای دیگری کرد.
حبیب‌الله خجسته‌پور ادامه داد: معلمان و مدیران مدارس، آموزش و پرورش دانش آموزان را در سه بخش برگزاری کلاس های حضوری،‌ نیمه حضوری و در بستر فضای‌ مجازی دنبال کنند و در سه حالت مذکور آمادگی لازم وجود داشته باشد.
خجسته‌پور گفت: جلسات ستاد ملی مقابله با کرونا در ارتباط با بازگشایی مدارس در روزهای آینده برگزار می شود، و استان سمنان اجرای مصوبات جلسه مذکور را برای انجام دستورالعمل های بهداشتی باهدف حفظ سلامت دانش آموزان و آموزش و پرورش به نونهالان و نوجوانان استان در صورت نیاز بومی‌سازی خواهد کرد.
خجسته پور اضافه کرد: تمامی تصمیم‌ها در ارتباط با چگونگی بازگشایی مدارس در اختیار ستاد ملی مقابله با کرونا ویروس خواهد بود و اگر اختیارهای استانی از سوی ستاد ملی اعطا شد، استان سمنان برای حُسن اجرای برنامه ها در راستای سلامت و تسهیل آموزش و پرورش دانش آموزان تلاش خواهد کرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان افزود: اکنون استان سمنان در وضعیت قرمز کرونا ویروس قرار دارد و پیشنهاد می شود مسئولان آموزش و پرورش استان برای تصمیم در بازگشایی مدارس در ۱۵ شهریور، احتمال استمرار وضعیت قرمز در استان را لحاظ کنند و براساس این نکته اعلام کنند که کلاس های درس در زمان مذکور به چه شکلی برگزار می‌شود.
خجسته پور در ادامه گفت: برگزاری کلاس‌های درس در فضای مجازی و یا تدریس کتاب ها در صدا و سیما برای دانش آموزان خسته کننده نباشد و از موازی کار به طور جد در این بخش ها خودداری شود.
وی ادامه داد: ضعف های احتمالی زیرساختی برای برگزاری مطلوب کلاس های درس در بستر فضای مجازی در استان سمنان، با کمک دستگاه های اجرایی مربوط برطرف شود‌.
وی خاطر نشان کرد: برای ضدعفونی مدارس استان با همکاری دستگاه‌های اجرایی ،تشکل های مردمی و غیردولتی اقدام شود و باید با عزم همگانی برای تحصیل پرشور دانش آموزان در سال تحصیلی پیشرو اقدام شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: سخنان امروز رهبر معظم انقلاب در بحث بازگشایی مدارس بسیار کارشناسی و تخصصی بود و در زوایای مختلف از حضور خردسالان در مهدکودک ها و دانش آموزان پیش دبستانی و دانشگاه فرهنگیان، ایشان فرمایشات گوهرباری را بیان فرمودند.
وی خاطر نشان کرد: از زمان شیوع کرونا ویروس تاکنون شاهد دوگانگی‌های مختلفی مانند سلامت و معیشت و سلامت و عزاداری محرم حسینی بودیم که با برنامه ریزی های اصولی تاثیر بسیاری از این دوگانگی ها در زمان کوتاهی در جامعه فروکش کرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان ادامه داد: با بازگشایی واحدهای صنفی و دیگر بخش های تولیدی و همچنین برگزاری مطلوب عزاداری های محرم حسینی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در عمل بسیاری از دوگانگی هایی که ناشی از نگرانی اقشار مختلف جامعه بود، اکنون فروکش کرده است.
خجسته پور ادامه داد: بسیاری از هیات های مذهبی در دهه اول محرم امسال در برگزاری آیین های عزاداری دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کردند که به سهم‌ خود از تلاش های عزاداران حسینی از صمیم‌ قلب قدردانی می‌کنم.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار