رئیس اداره منابع طبیعی گرمسار:
رئیس اداره منابع طبیعی گرمسار بابیان اینکه طرح کاداستر یا حدنگاری راهی برای افزایش ضریب حفاظتی است، گفت: ۱۶ هزار هکتار کاداستر اراضی ملی گرمسار تثبیت شد.
کد خبر: ۸۹۵۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۹ 03 September 2020

۱۶ هزار هکتار کاداستر اراضی ملی گرمسار تثبیت شد

به گزارش تابناک سمنان: اسماعیل عرب معصومی بعدازظهر پنج‌شنبه در جلسه تعیین حدنگاری به میزبانی منابع طبیعی گرمسار بابیان اینکه تاکنون بیش از ١٦هزار هکتار کاداستر اراضی ملی در سامانه ثبت تثبیت‌شده است، ابراز داشت: این مهم برای سال جاری نیز پیگیری و در دستور کار قرار دارد.

وی ضمن بیان اینکه تثبیت مالکیت دولت و تعیین حدود مستثنیات اشخاص از مهم‌ترین مزیت‌های کاداستر اراضی ملی محسوب می‌شود، افزود: این اقدام افزایش ضریب حفاظتی اراضی را نیز به دنبال دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی گرمسار بابیان اینکه در طرح کاداستر یا همان حدنگاری دفترچه‌ای به تک‌برگی تبدیل می‌شود، ابراز داشت: با انجام کاداستر اختلافات قضائی و ملکی برطرف و امکان تعرضات به اراضی ملی و دولتی اشخاص به حداقل خواهد رسید.

عرب معصومی در ادامه تصریح کرد: اصلاح نقشه‌های سنواتی توأم با برطرف کردن تداخل ناشی از اجرای قوانین موازی مهم‌ترین اقدامی که در طرح ملی کاداستر دنبال می‌شود و این مهم برای شهرستان گرمسار نیز در دست اجرا قرار دارد.

وی افزود: دسترسی آسان به اطلاعات مالکیت دولت و همه مالکان املاک ازنظر محل و موقعیت آن، به‌روزرسانی اطلاعات نقشه‌ها و ورود به سیستم ثبت املاک، تسریع در امر پاسخ به استعلام اشخاص حقوقی و حقیقی مبنی برقرار گرفتن محل مورد درخواست در مالکیت خود یا دولت دیگر مزایای این طرح را شامل می‌شود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار