رئیس سازمان صمت استان سمنان:
رئیس سازمان صمت استان سمنان بابیان اینکه تمدید پروانه بهره‌برداری معدن بوکسیت تاش از سال ۹۷ بلا اقدام مانده است، گفت: لازمه فعالیت معدن منوط به انجام تعهدات است.
کد خبر: ۸۹۵۲۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۵ 03 September 2020

فعالیت معدن بوکسیت تاش شاهرود منوط به انجام تعهدات است

به گزارش تابناک سمنان: علی تشنه دل بعدازظهر پنج‌شنبه در حاشیه بازدید از معدن بوکسیت تاش در شاهرود با حضور دادستان استان سمنان و نمایندگان ادارات کل محیط‌زیست، منابع طبیعی و دستگاه‌های ذی‌ربط بابیان اینکه تمدید پروانه بهره‌برداری معدن بوکسیت تاش از سال ۹۷ بلا اقدام مانده است، ابراز داشت: لازمه فعالیت معدن بوکسیت تاش منوط به انجام تعهدات است.

وی ضمن بیان اینکه شرکت آلومینا می‌بایست طبق تعهدات اقدامات لازم را پیرامون منابع طبیعی، محیط‌زیست و آب به انجام برساند، افزود: احیا و بازسازی سینه کارهای فاقد ماده معدنی، اجرای طرح ارزیابی زیست‌محیطی و پاک‌سازی مسیل‌ها از دیگر اقداماتی که این شرکت می‌بایست عملیاتی کند.

رئیس سازمان صمت استان سمنان بابیان با اقدامات صورت گرفته عرصه فعالیت این معدن از یک هزار و ۳۲۰ هکتار به یک‌دهم کاهش یافت، بیان کرد: تمرکز فعالیت معدن می‌بایست در عرصه‌ای با وسعت ۱۵۰ هکتار انجام شود که با توجه به مشکلات پیش‌آمده روند کار متوقف‌شده است.

معدن بوکسیت تاش پیش از سال ۹۲ پروانه خود را دریافت کرده لذا می‌بایست از محیط زیست استعلام دریافت می‌کرد که این امر صورت نگرفته و ۹ سال است تخریب‌های زیست محیطی این معدن اعتراض مردم و دوست داران محیط زیست را درآورده است. گفتنی است مردم شاهرود خواستار تعطیلی دائم معدن هستند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار