برخی دانش‌آموزان از سر ناآگاهی و تنها به دلیل زیبایی ماسک خود را با دوستشان تعویض کردند و این موضوع در فضای مجازی داغ شد.
کد خبر: ۸۹۷۶۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰ 10 September 2020

به گزارش تابناک سمنان: در حاشیه بازگشایی مدارس شنبه ۱۵ شهریورماه، والدین دانش‌آموزان، برخی مسئولان و حتی دانش‌آموزان در مقاطع سنی بالاتر در شبکه‌های اجتماعی نظرات متعددی عنوان کردند.

معلمان و کرونا

بازگشایی مدرسه

بازگشایی مدارس و کرونا

والدین در فضای مجازی از مخالفت یا موافقت خود نسبت به تصمیم وزارت آموزش و پرورش درخصوص بازگشایی مدارس و الزام حضور دانش‌آموزان می‌گفتند؛  توئیتی با محتوای طنز و شاید تلخ بیشتر مورد توجه قرار گرفت. در این پست مجازی درخصوص دانش‌آموز دبستانی نوشته شده بود که درکی از کرونا ندارد و ماسک خود را با هم‌کلاسی‌اش به دلیل زیباتر بودن تعویض کرده است.

کودکان و کرونا

در حال تکمیل

با وجود اعلام محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در خصوص الزامی نبودن حضور در مدرسه، همچنان مدارس باز هستند و دبیران آموزش و پرورش ملزم هستند درصورتی که با دانش‌آموزان به توافق برسند یا نیاز بدانند، در کنار آموزش مجازی، تدریس دروس را به صورت حضوری دنبال کنند. با این وجود والدین نگران دانش‌آموزان خود هستند و معتقدند فرزندانشان بیشتر از آن‌چه که هست، نیاز به توجه و تذکر بهداشتی دارند.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی آموزش و پرورش معتقد است رفتار‌های اینچنینی که دانش‌آموزان از سر ناآگاهی انجام می‌دهند، تنها به دست کادر مدرسه اصلاح نخواهد شد و والدین نیز باید همکاری لازم را مبذول کنند.

 

۷۰ درصد مدارس مراقب سلامت ندارند

محسن بیگى مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی آموزش و پرورش  در خصوص نیروى انسانى جهت مراقب از سلامت دانش‌آموزان در مدارس، اظهار کرد: براساس استاندارد‌ها به ازای هر ۷۵۰ دانش آموز باید یک مراقبت سلامت داشته باشیم که با توجه به برآورد‌ها به ۱۵ هزار و ۸۰۰ مراقب سلامت نیاز داریم، اما ۷۰ درصد آن تامین نشده است.

او افزود: با این حال بحث آموزش سلامت دانش‌آموزان صرفا به دستِ مراقبان سلامت نیست بلکه تمام عوامل مدرسه از جمله مدیر، معاون، معلمان و مشاوران همه در موضوع کرونا نقش آموزشی دارند و باید به طور مداوم به دانش آموز تذکر دهند.

بیگی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد از مدارس مراقبان سلامت ندارند، بیان کرد: خانواده ها نقش بسیار مهمی در آموزش دارند و باید در کنار مدرسه اطلاعات، هشدار‌ها و آگاهی‌های لازم را به فرزندان به ویژه نو‌آموزان و دانش‌آموزان مقطع ابتدایی آموزش دهند زیرا سر کلاس‌های درس، در مسیر رفت و آمد و در سرویس‌های مدارس هم دانش آموزان نیازمند مراقب‌های بهداشتی هستند که باید از سمت خانواده مدیریت شود.

دانش آموزان و کرونا

او با اشاره به رویکرد مدارس پس از بازگشایی گفت: از شنبه به صورت موردی و سرزده از طرف کارشناسان وزارت آموزش و پرورش و کارشناسان وزارت بهداشت بازدید‌هایی انجام دادیم. باتوجه به اندک زمانی که از بازگشایی گذشته است، هنوز ارزیابی دقیقی از شرایط بهداشت و سلامت مدارس نمی‌توان داشت.

او افزود: یک بازه زمانی دو الی سه هفته‌ای با وزارت بهداشت هماهنگ کردیم که مدارس را رصد و در انتها تصمیمات را درخصوص ادامه این شرایط اعلام کنیم.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی آموزش و پرورش بیان کرد: سلامت مدرسه شامل دو قسمت درون مدرسه‌ای و برون مدرسه‌ای است و تا به حال رعایت بهداشت درون مدرسه ای طبق شیوه‌نامه‌های بهداشتی را مثبت ارزیابی می کنیم. قسمت دیگر این امر به دانش‌آموز و خانواده او برمی‌گردد که نیازمند اهتمام آن‌ها به مسئله سرویس مدرسه، رفت و آمد، تغذیه در مدرسه و ... می‌شود.

دانش آموزان در مدرسه

مدارس به دلیل محتوا‌های ضروری باز هستند؛ اردو قدغن است

او با اشاره به اردو‌های مدرسه‌ای ادامه داد: تمام فعالیت‌های جانبی در آموزش و پرورش تعطیل است. یعنی تمام فعالیت‌هایى که غیر از درس است مثل برنامه‌ها صبح‌گاه، ورزش‌های پُربرخورد، اردوها، مسابقات، همایش‌ها، جلسات و تمام برنامه‌های جانبی در مدارس دولتی و غیردولتی را تعطیل کردیم. درکل تنها مدارس به دلیل محتوا‌های ضروری باز هستند.

تاکید کرد: در شیوه‌نامه‌های بازگشایی مدارس به صراحت اعلام شده‌است که فعالیت‌های جانبی در مدارس و فروش مواد خوراکی ممنوع است. اگر مدرسه‌ای خلاف این اقدام را انجام داد، تخلف محسوب می‌شود و والدین می‌توانند شکایت کنند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار