استاندار سمنان:
استاندار سمنان گفت: نیاز است تا سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور و استانداری از محل اعتبارات خود نسبت به تجهیز زندان جدیدالاحداث سمنان و دامغان اقدام کنند.
کد خبر: ۸۹۸۴۶۹
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۱ 12 September 2020

زندان تازه تاسیس سمنان و دامغان نیازمند تجهیز است

به گزارش تابناک سمنان: علی‌رضا آشناگر بعد از ظهر شنبه در دیدار با سرپرست معاونت توسعه و مدیریت منابع سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور با بیان اینکه زندان جدیدالاحداث سمنان و دامغان نیازمند تجهیز است، ابراز کرد: و مطالبه جدی درباره زندان‌های استان وجود دارد که نخستین آنها تعامل در زمینه کاروانسرای قدیمی سمنان که در آن زندان واقع بود و امروز کار انتقال زندان به بیرون انجام شده و دوم ساخت و تجهیز زندان دامغان که یک نیاز ضروری است.

وی افزود: ضرورت بهره برداری از زندان جدید و آزاد سازی کاروانسرای قدیمی شاه عباسی در مرکز شهر سمنان اهمیت دارد لذا این کاروانسرا تاریخی است و کاربردی فرهنگی دارد و نیاز است تا به بهترین شکل ممکن توسط خود سازمان زندان‌ها با کاربری فرهنگی و یا در قالب واگذاری به شهرداری و بخش خصوصی، هرچه سریع‌تر مورد استفاده قرار گیرد.

استاندار سمنان گفت: شهرداری و دیگر مسئولان استان سمنان جانبه آمادگی دارند تا در شرایط و قالب‌های مختلف از جمله واگذاری زمین جایگزین، ساختمان، پرداخت وجه، اقدامات و امورات مرتبط با مباحث عمرانی و شهری، نسبت به دریافت این کاروانسرا، مرمت و بازسازی و استفاده بهینه از آن برای عموم شهروندان، اقدام کند ما نیز می‌توانیم از اعتبارات استان برای تحقق این مهم و آزادسازی کامل این کاروانسرای تاریخی و استفاده بهینه متناسب کمک کنیم.

آشناگر با بیان اینکه مقدمات برای افتتاح و بهره برداری از زندان جدیدالاحداث دامغان همزمان با سفر آیت الله رئیسی، رئیس قوه قضائیه به استان سمنان فراهم شود، گفت: این زندان یکی از مطالبات مسئولان شهرستان محسوب می‌شود.

سرپرست معاونت توسعه و مدیریت منابع سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور نیز در سخنانی ضمن اشاره به اینکه احداث زندان جدید سمنان، اقدامی بسیار مطلوب و کاری بسیار ارزنده بود، گفت: کارگروهی در استان تشکیل شود تا مباحث و امور پیرامون کاروانسرای شاه عباسی، تا زمان سفر ریاست قوه قضائیه به استان، پیگیری و به نتیجه برسد لیکن دغدغه و تاکید ویژه در خصوص به سرانجام رسیدن امور و مباحث پیرامون کاروانسرای قدیمی شاه عباسی که هم اکنون به عنوان زندان قدیم سمنان از آن یاد می‌شود، در سازمان زندان‌های کشور وجود دارد.

ابوالفضل حجتی پور بیان کرد: موافقت نامه‌ای با ۱۲ اولویت در سازمان مرکزی برای به نتیجه رسیدن این مهم تنظیم شده و در راستای عملیاتی نمودن آزادسازی این کاروانسرای قدیمی و استفاده حداکثری و مطلوب از آن، به استان ابلاغ خواهد شد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:
اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار