علی تشنه دل:
به گزارش تابناک سمنان: علی تشنه دل  رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بابیان اینکه تاکنون دو هزار و ۸۴۶ جواز صنعتی در استان صادرشده است، گفت: پنج درصد جواز‌های صنعتی صادرشده کشور متعلق به سمنان است.
کد خبر: ۸۹۹۶۳۶
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶ 15 September 2020

علی تشنه دل - خبرگزاری بازار - سایت خبری بازار

علی تشنه دل بعدازظهر سه‌شنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان ضمن بیان اینکه تاکنون دو هزار و ۸۴۶ جواز صنعتی در استان صادرشده است، اظهار داشت: این میزان در کشور حدود ۶۰ هزار جواز است بنابراین حدود پنج درصد از جوازهای صنعتی صادرشده کشور به استان سمنان اختصاص دارد.

وی با اشاره به اینکه این استان رتبه هشتم را در بین استان‌های کشور در تعداد جوازهای صنعتی صادرشده به خود اختصاص داده است، افزود: در این مدت ۲۴۴ جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان سمنان برگزارشده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان از بررسی مشکلات یک هزار و ۱۰۹ واحد تولیدی در استان خبر داد و گفت: دو هزار و ۳۹۸ مصوبه برای حل مشکلات این واحدها در کارگروه رونق تولید استان تصویب شد که ۷۳ درصد مصوبه‌ها تاکنون اجرایی شده است.

تشنه دل بابیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۵ جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان سمنان برگزارشده است، خاطرنشان کرد: مشکلات ۶۵ شرکت موردبررسی قرار گرفت و ۱۵۵ مصوبه برای حل مشکلات این شرکت‌ها به تصویب رسید که تاکنون ۴۸ درصد این مصوبه‌ها اجرایی شده است.

وی با تأکید بر اینکه در جلسه امروز مشکلات و مباحث پیرامون تولید هفت واحد صنعتی و تولیدی مشکل‌دار استان بحث و تبادل‌نظر شد، یادآور شد: در بحث تسهیلات رونق تولید ۹۸ در استان، ۸۴۶ مورد برای دریافت تسهیلات به مبلغ ۳۷ هزار و ۲۰۸ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شدند که از این تعداد، ۳۱۶ واحد متعلق به بخش صنعت و ۵۳۰ واحد متعلق به بخش کشاورزی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بابیان اینکه از تعداد واحدهای معرفی‌شده برای دریافت تسهیلات تاکنون ۱۴۷ واحد، اعتباری بالغ‌بر ۱۱ هزار و ۸۷ میلیارد ریال تسهیلات را دریافت کردند، اضافه کرد: سمنان با پتانسیل‌های موجود، یک استان معدنی است.

تشنه دل بیان کرد: یک هزار و ۶۹۷ واحد صنعتی و صنایع معدنی با سرمایه‌گذاری بالغ‌بر ۵۹ هزار و ۴۲۶ میلیارد ریال و زمینه اشتغال ۴۹ هزار و ۸۷۲ نفر در استان سمنان مستقر است.

وی اتوبوس، مینی‌بوس، ترانسفورماتور توزیع، خودرو، ریسندگی، قطعات خودرو و مواد شوینده را از عمده‌ترین محصولات تولیدی این استان برشمرد و گفت: استان سمنان دارای رتبه اول ازنظر تولید معادن گچ، نمک سنگی، سیلیستین، زئولیت، سیلیس زینتی و سولفات سدیم سنگی به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان با اشاره به اینکه ۵۵۷ واحد صنعتی و معدنی در استان در دست اقدام و احداث هستند، یادآور شد: ۱۰۹ مورد بااعتباری بالغ‌بر ۱۲ هزار میلیارد ریال، بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که با حمایت ویژه دولت تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسند.

تشنه دل بابیان اینکه این استان رتبه دوم در تولید سولفات سدیم پلایایی و فیروزه را نیز به خود اختصاص داده است، تأکید کرد: رتبه سوم در تولید زغال‌سنگ و کرومیت، رتبه پنجم ازلحاظ تعداد معادن، رتبه ششم کشوری ازلحاظ میزان استخراج با حدود پنج درصد استخراج کشور و ۴۲ نوع ماده معدنی از ۷۱ نوع ماده معدنی شناخته‌شده در کشور از دیگر افتخارات این استان در حوزه صنعت و معدن است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار