کد خبر: ۹۰۰۷۰۴
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۴ 18 September 2020

اتومبیل فارسی - نیسان Z پروتو

به گزارش تابناک سمنان سل فعلی نیسان Z با مدل 370Z از سال 2009 در حال عرضه است و حال نیسان از مدل مفهومی نسل جدید این محصول همراه با نشان جدید Z و لوگو به روز شده نیسان پرده برداشته است.

 

 این مدل مفهومی Z پروتو (Z Proto) نام دارد و به احتمال قوی از سال 2021 به عنوان مدل 2022 روانه بازار خواهد شد. نیسان اطلاعات و جزئیات دقیقی از این محصول منتشر نکرده است اما بر اساس اعلام رسانه‌ها نسخه تولید انبوه این محصول 400Z نام خواهد داشت و به یک پیشرانه 6 سیلندر V شکل 3 لیتری تویین توربو مجهز خواهد بود. این پیشرانه همان نمونه به کار رفته در اینفینیتی Q50 و Q60 Red Sport است. نیسان اعلام کرده که در Z پروتو از جعبه‌دنده 6 سرعته دستی استفاده خواهد کرد و خبری از نسخه اتوماتیک نخواهد بود.

نیسان در مورد وزن و اندازه‌های Z پروتو هیچ اطلاعاتی منتشر نکرده است اما امید می‌رود که نسخه تولیدی این مدل مفهومی جرمی کم‌تر از 1500 کیلوگرم داشته باشد. تنها اطلاعاتی که در مورد اندازه‌های Z پروتو منتشر شده، افزایش طول 142 میلی‌متری آن نسبت به 370Z است. 

 

در طراحی نسل جدید نیسان Z پروتو، ترکیبی از طراحی نسل‌های پیشین به همراه استفاده از المان‌های قدیمی به کار رفته در محصولات نیسان در دهه 70 است. به عنوان مثال در جلو پنجره و ورودی‌هوا، طرحی مشابه ورودی‌های هوای مستطیلی به کار رفته در نسل سوم نیسان جونیور (وانت نیسان‌های موجود در کشور) دارد.

درون کابین نیسان Z پروتو دیگر شاهد استایلی کلاسیک مانند طراحی بیرونی این خودرو نیستیم. ولی نیسان به خوبی توانسته چند نمایشگر را در قسمت‌های مختلف داشبورد جانمایی کند. یکی از ویژگی‌های کابین نیسان Z پروتو، غربیلک فرمان جدید همراه با نشان Z است. در طراحی و دوخت روکش صندلی‌های نیسان Z جدید ترکیبی الکانتارا و چرم به کار رفته که دارای دوخت زرد رنگ است. این دوخت زرد رنگ در تودوزی غربیلک فرمان، شیفتر دنده و کنسول میانی نیز استفاده شده است. همانند نسخه فعلی، نیسان Z پروتو جدید نیز تنها ظرفیت نشستن برای دو سرنشین را دارد.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: automobilefa

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار