برای نخستین بار در کشور؛
دانشجوی دکتری دانشگاه آزاد دامغان از تولید محلول افزایش‌دهنده ماندگاری پسته تازه خبر داد و گفت: این ماده ماندگاری پسته را از پنج روز به دو ماه افزایش می‌دهد.
کد خبر: ۹۰۲۵۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱ 23 September 2020
محلول افزایش‌دهنده ماندگاری پسته تازه در دامغان تولید شد

به گزارش تابناک سمنان محمد مهدی کاظمی ضمن بیان اینکه برای نخستین بار در کشور محلول فرمولاسیون افزایش‌دهنده ماندگاری پسته تازه تولیدشده است، ابراز داشت: یکی از معضلات و مشکلات صنعت کشاورزی ماندگاری اندک بسیاری از محصولات از جمله پسته است که پس از چند روز آلودگی میکروبی ایجاد می‌کند و سلامتی انسان را به خطر می‌اندازد.

وی بابیان اینکه این محلول از خواص منحصربه‌فرد برخی نانو ذرات برای کنترل رطوبت و جلوگیری از آلودگی تولیدشده است، افزود: این محصول ضمن افزایش ماندگاری خطری را نیز متوجه انسان نمی‌کند.

دانشجوی رشته دکتری تخصصی مهندسی شیمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان بابیان اینکه برای تولید محلول فرمولاسیون کار تحقیقی انجام‌گرفته است، ابراز داشت: این محلول هم‌اکنون به صورت پایلوت بر محصول پسته تازه در سال زراعی آزمایش شد.

کاظمی اضافه کرد: یکی از خواص محلول این است که علاوه بر مانع رشد قارچ‌های میکروبی، ماندگاری پسته را از پنج روز به دو ماه افزایش می‌دهد.

محلول فرمولاسیون افزایش‌دهنده ماندگاری پسته به شماره ۹۸۲۴۶ سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به ثبت رسید.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار