سردار حاجی زاده:
فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: اگر درباره پیشرفت‌های موشکی، پهپادی و راداری صحبت می‌کنیم اینها در لبه دانش و فناوری حرکت می‌کنند و ما جز پنج کشور اول در این حوزه‌ها هستیم.
کد خبر: ۹۰۴۰۱۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷ 27 September 2020

                                                   جزء ۵ کشور اول در حوزه موشکی و پهپادی هستیم


به گزارش تابناک سمنان سردار امیر علی حاجی زاده فرمانده نیروی هوا فضای سپاه در آئین افتتاحیه نمایشگاه دائمی توانمندی‌های راهبردی نیروی هوا فضای سپاه طی سخنانی اظهار داشت: پارک ملی هوافضا و نمایشگاه اقتدار بعد از سال‌ها تلاش و مجاهدت افتتاح شد.

وی درباره دلایل تأسیس این نمایشگاه گفت: مجموعه هوافضا و پیشرفت‌های آن در شرایط بسیار ممتازی در سطح جهان قرار دارد و اگر درباره پیشرفت‌های موشکی، پهپادی و راداری صحبت می‌کنیم اینها در لبه دانش و فناوری حرکت می‌کنند و ما جز پنج کشور اول در این حوزه‌ها هستیم.

فرمانده نیروی هوافضا سپاه دستاوردهای به دست آمده در حوزه دفاعی را نتیجه تجارب دفاع مقدس دانست و گفت: ما از امام آموختیم که باید روی پای خود بایستیم، البته در این مسیر دشواری‌های بسیاری داشتیم و در زمان فروپاشی شوروی موشک‌های میلیون دلاری و سکوهای پرتاب به راحتی به ما داده می‌شد اما مقام معظم رهبری مخالفت کردند، اگر آن روز آن خریدها انجام می‌شد امروز به این پیشرفت‌ها نمی‌رسیدیم و این پیشرفت‌ها نتیجه بینش مقام معظم رهبری است.

وی ادامه داد: جوانان ما مطالبات بسیاری برای آشنایی با این دستاوردها داشتند و تنها رژه ۳۱ شهریور پاسخگو نبود، به همین در این نمایشگاه می‌خواهیم در کنار ارائه تاریخ پیشرفت کشور در این حوزه، می‌خواهیم خود باوری را به جوانان انتقال دهیم، از سوی دیگر می‌خواهیم روش رسیدن به این فناوری و شاه کلید این توانمندی را به دیگران منتقل کنیم. البته در کشور مشکلاتی داریم که با خود باوری می‌توانیم آنها را حل کنیم.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار