‌آمار ویروس منحوس در استان؛
به گزارش تابناک سمنان: نوید دانایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با اشاره به اینکه در مجموع چهار هزار و ۷۳۲ نفر در مجموعه تحت مدیریت این دانشگاه به کرونا مبتلا شدند، گفت: ۲۶۲ نفر در این منطقه براثر کرونا فوت شدند.
کد خبر: ۹۰۴۹۹۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۵ 29 September 2020

۳۰ درصد مردم سمنان به کرونا مبتلا شدند/ ضرورت رعایت نکات بهداشتی - خبرگزاری  مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ظهر سه‌شنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا به میزبانی استانداری سمنان ضمن بیان اینکه درمجموع چهار هزار و ۷۳۲ نفر در مجموعه تحت پوشش این دانشگاه به کرونا مبتلا شدند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون یک هزار و ۸۱۱ نفر مبتلابه کرونا در بیمارستان‌های این دانشگاه بستری شدند، افزود: دو هزار و ۹۲۱ نفر نیز به‌صورت سرپایی شناسایی و در خانه قرنطینه شدند.

سمنان نوید دانایی بابیان اینکه تاکنون ۲۶۲ نفر از این افراد جان خود را از دست دادند، خاطرنشان کرد: بر این اساس و با در نظر گرفتن درصد جمعیت، نرخ مرگ‌ومیر زیر شش درصد است.

دانایی با تأکید بر اینکه در حال حاضر ۱۴۰ مورد بستری مثبت کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان ثبت‌شده است، یادآور شد: گزارش‌های مردمی با سامانه ۱۹۰ توسط دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان جمع‌آوری و در راستای ارتقا موارد و مسائل بهداشتی گام برمی‌داریم.

وی با اشاره به اینکه شرایط ازنظر بیماریابی نسبت به فوت بیماران، نسبت مطلوبی است و نشان از سرعت قابل‌قبول بیماریابی دارد، تصریح کرد: در حوزه دانشگاه سمنان، خدمات بسیار مطلوبی در حال ارائه است و در حال حاضر توان آی سی یو و تخت‌های بستری در حال افزایش است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: از سه روز گذشته، تعداد بیماران مثبت در مناطق تحت مدیریت این دانشگاه کاهش پیداکرده و روند کاهشی با شیب نزولی را مشاهده می‌کنیم.

دانایی بابیان اینکه بسیج و سازمان‌های مردم‌نهاد، نظام پزشکی و نظام پرستاری و سایر سازمان‌های مردم‌نهاد در سطوح مختلف نیز می‌توانند در بحث نظارت، ورود جدی داشته باشند، ابراز داشت: کارگروه نظارتی استانداری که با درایت استاندار محترم، راه‌اندازی شد، سطح نظارتی بسیار مطلوبی را در حوزه رعایت موارد و مسائل بهداشتی به انجام رسانده است.

وی در ادامه با اشاره به‌ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا تأکید کرد: میزان ابتلاء به آنفولانزا با روند کاهشی مواجه شده و در سه مرحله توزیع واکسیناسیون انجام می‌شود که در مرحله اول کارکنان بهداشت درمان، بیماران خاص وزنان باردار در دستور کار قرارگرفته و طی یک هفته انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان بابیان اینکه در مرحله دوم تحویل واکسن، در بین افراد در معرض خطر همچون افراد بالای ۶۵ سال و کارکنان دستگاه‌های اجرایی و خدماتی که در معرض خطر هستند توزیع می‌شود، تصریح کرد: در مرحله سوم نیز مقررشده در صورت تأمین، باقیمت آزاد واکسن آنفولانزا به‌صورت عمومی در اختیار همگان قرار بگیرد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار