معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان گفت: همه افراد جامعه نیاز به تزریق واکسن آنفلوآنزا ندارند و اولویت و ضرورت گروههای در معرض خطر است.
کد خبر: ۹۰۵۰۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۹ 30 September 2020

                                                   همه افراد نیاز به تزریق واکسن آنفلوآنزا ندارند

 

به گزارش تابناک سمنان دکتر آبتین حیدرزاده روز چهارشنبه افزود: واکسن آنفلوآنزا برای گروه‌ های در معرض خطر به طور رایگان توسط سیستم بهداشتی در مراکز جامع خدمات سلامت منتخب که در سایت دانشگاه و سامانه ۴۰۳۰ معرفی می‌شوند، تزریق می شود.

وی با بیان اینکه اولین سری واکسن آنفلوآنزا از ششم مهرماه تحویل معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان شده است، اظهار داشت: این سری از واکسن ها را به ۳ گروه هدف مادران باردار و سالمندان و معلولان بستری در آسایشگاه و پرسنل نظام سلامت که در ICU و اورژانس ها کار می کنند، اختصاص داده ایم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان بیان داشت: تزریق واکسن برای مادران باردار در معرض خطر که مهمترین آنان مادران باردار دارای بیماری های زمینه ای شامل فشار خون، دیابت و برخوردار از شاخص توده بدنی بالای ٣٠ اختصاص داده می شود.

وی با بیان اینکه اسامی مادران باردار از طریق سیستم سیب ثبت شده است، خاطر نشان کرد: نیازی نیست تا این مادران به جایی مراجعه کنند آنان را از طریق سیستم شناسایی می کنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان بیان داشت : گروه سوم که باید به آنها واکسن آنفلوآنزا تزریق شود پزشکان، پرستاران فعال در ICU، CCU و مراکز مراقبت بیماری کرونا هستند که از امروز شروع کرده ایم.

وی با بیان اینکه سامانه سفیر سلامت از شنبه آینده راه اندازی می شود، خاطر نشان کرد: مردم می توانند در این سامانه ثبت نام کنند یا با شماره ۴۰۳۰ تماس گرفته و راهنمایی شوند لذا نیازی به مراجعه حضوری نیست در مراکز جامع ارایه خدمات سلامت از طریق تماس تلفنی هماهنگی های لازم را خواهیم داشت.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار