علیرضا ایزدپور:
به گزارش تابناک سمنان: علیرضا ایزد پور مدیرکل بهزیستی استان سمنان از فعالیت سه انجمن ناشنوایان در استان خبر داد و گفت: یک هزار و ۸۴۶ نفر ناشنوا و کم‌شنوا تحت پوشش بهزیستی استان سمنان قرار دارند.
کد خبر: ۹۰۵۲۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲ 30 September 2020

آرشیو - سازمان بهزیستی

مدیرکل بهزیستی استان صبح چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران به مناسبت روز جهانی ناشنوایان به میزبانی اداره کل بهزیستی سمنان بابیان اینکه سه انجمن ناشنوایان در استان سمنان فعال است، ابراز داشت: این انجمن‌ها در شهرهای سمنان، دامغان و شاهرود قرار دارند که به جامعه هدف خود خدمات مناسب را ارائه می‌دهند.

وی بابیان اینکه طی شش‌ماهه نخست سال جاری اجرای طرح غربالگری شنوایی سنین سه تا پنج‌در استان اجرایی شده است، ابراز داشت: طی مدت مذکور در بخش غیر دولتی به ۱۷۰ کودک با اختلال شنوایی خدمات لازم ارائه‌شده است.

علیرضا ایزد پور ضمن بیان اینکه ۷۸۷ زن و یک هزار و ۵۹ نفر مرد کم‌شنوا و ناشنوا تحت حمایت بهزیستی هستند، افزود: در مجموع بهزیستی استان سمنان یک هزار و ۸۴۶ نفر ناشنوا و کم‌شنوا را تحت پوشش خود قرار داده است.

ایزد پور با بیان اینکه به ۶۴ نفر خدمات جراحی و کاشت حلزون و تعویض قطعات داده‌شده است، در ادامه تصریح کرد: ارائه خدمات گفتار درمانی و تربیت شنیداری از طریق خرید خدمات از هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی به ۷۰ نفر، پرداخت کمک‌هزینه خرید سمعک به ۸۰ نفر و تهیه و تحویل باطری سمعک به تعداد ۵۰۰ عدد تنها بخش کوچکی از خدمات بهزیستی به جامعه هدف خود را شامل می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه مهم‌ترین مشکل پیش روی معلولان اشتغال است، افزود: رعایت قانون سه درصد استخدامی معلولان در دستگاه‌های اجرایی می‌تواند به توانمند شدن آن‌ها کمک کند و این در شرایطی که در استخدامی معلولان برای پرداخت بیمه از سوی بهزیستی مساعدت لازم نیز خواهد شد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار