افزایش مبتلایان کرونا در استان؛
به گزارش تابناک سمنان: نوید دانایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان بابیان اینکه در روزهای اخیر شاهد افزایش مبتلایان کرونا در سمنان بودیم،گفت:تاکنون ۲۸۱ نفر در بیمارستان‌های تحت مدیریت این دانشگاه جان خود را از دست دادند.
کد خبر: ۹۰۷۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۴ 07 October 2020

۳۰ درصد مردم سمنان به کرونا مبتلا شدند/ ضرورت رعایت نکات بهداشتی - خبرگزاری  مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان ظهر چهارشنبه در جلسه استانی ستاد مقابله با کرونا به میزبانی استانداری سمنان با اشاره به اینکه در چند روز گذشته شاهد افزایش ابتلاء اقشار مردم به کرونا ویروس در مناطق تحت درمان دانشگاه علوم پزشکی سمنان هستیم، اظهار داشت: تاکنون ۲۸۱ نفر در بیمارستان‌های تحت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی سمنان براثر کرونا جان خود را از دست دادند.

وی با اشاره به اینکه روند گردش ویروس در استان شدت یافته است و هفته‌های بدی از حیث ابتلاء و یا بستری اقشار مردم استان به کرونا ویروس را شاهد خواهیم بود، یادآور شد: از هم‌اکنون در صورت افزایش ابتلاء اقشار مردم به کرونا ویروس، برای راه‌اندازی تخت‌های جدید بیمارستانی تدابیری اندیشیده شده است.

نوید دانایی بابیان اینکه روند بیماریابی در مناطق تحت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی سمنان تشدید می‌شود، افزود: نمونه‌گیری از مراکزی که تجمع در آن مناطق قابل‌توجه است، افزایش می‌یابد و در هفته‌های آینده به‌احتمال فراوان شاهد افزایش بستری‌ها با علائم مثبت ابتلاء به کرونا ویروس در استان سمنان خواهیم بود.

دانایی با تأکید بر اینکه کارمندان دستگاه‌های اجرایی که با مجوز پزشک، ابتلاء به کرونا ویروس شدنشان تائید یا مشکوک به کرونا هستند، باید ۱۴ روز قرنطینه شوند، اضافه کرد: این کارمندان باید از حضور در ادارات منع شوند و مدیران برای مجوز مرخصی استعلاجی این کارکنان دولت اقدام کنند.

وی بابیان اینکه توأم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی با جدیت تمام از سوی اقشار مردم برای جلوگیری از شیوع کرونا ویروس دنبال شود، ابراز داشت: در آستانه اربعین حسینی قرار داریم و گزارش‌هایی وجود دارد که باوجود بیانات رهبر معظم انقلاب و ستاد ملی مقابله با کرونا ویروس، اما آئین‌های سوگواری به‌صورت رسمی و غیررسمی بدون رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در برخی از نقاط استان سمنان در حال برگزاری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: از برگزاری هرگونه مراسم و گردهمایی که بدون دستورالعمل‌های بهداشتی جلوگیری خواهد شد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار