مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان:
به گزارش تابناک سمنان: سرهنگ محمد حسن سلامی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با بیان اینکه این استان میزبان ۱۵۱ شهید گمنام دفاع مقدس است، گفت: این شهدا در ۴۷ یادمان به خاک سپرده شده اند.
کد خبر: ۹۰۸۸۶۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸ 13 October 2020

تکمیل 9 یادمان شهدای گمنام استان سمنان در سال 96-95

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان پیش از ظهر سه شنبه در دیدار با اعضای شورای شهر و شهردار درجزین به میزبانی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان، ضمن بیان اینکه این استان میزبان پیکر ۱۵۱ شهید دفاع مقدس است، بیان کرد: این شهدا در ۴۷ یادمان در سراسر استان آرمیده‌اند.

وی در ادامه گفت: یادمان شهید گمنام شهر درجزین با پیشرفت ۸۵ درصد به عنوان یک اولویت محسوب می‌شود که امیدواریم با همت مسئولان محلی و خیران شاهد تکمیل آن تا پایان سال ۹۹ باشیم.

سرهنگ محمد حسن سلامی با بیان اینکه از مجموع یادمان‌ها، ۳۷ یادمان شهدا به اتمام رسیده است، تاکید کرد: عملیات احداث و تکمیل ۱۰ یادمان شهدا باقی‌مانده که انتظار می‌رود در چهلمین سالگرد دفاع مقدس تمامی یادمان شهدا تکمیل شوند.

سلامی با بیان اینکه برگزاری برنامه‌های فرهنگی در این یادمان‌ها، بهترین شرایط را برای تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس به وجود می‌آورد که باید به نحو احسن از آن استفاده کرد، بیان داشت: شرایط برگزاری یادواره شهدا در سالروز تدفین شهدا گمنام درجزین در دست بررسی قرار دارد.

وی با بیان اینکه تدوین نقش رزمندگان درجزین در دفاع مقدس، با جمع آوری اسناد و مدارک و مستندسازی خاطرات در تاریخ ماندگار خواهد شد، افزود: آشنا کردن و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان هدف برگزاری یادواره‌های شهدا است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار