مدیرکل دامپزشکی استان سمنان:
به گزارش تابناک سمنان: حمید رضا حسینی مدیر کل دامپزشکی استان سمنان گفت: در بازه زمانی سال ۹۵تا ابتدای ۹۷ دو کانون بیماری ماکیان و طیور در استان شناسایی و نسبت به پرداخت غرامت پرندگان معدوم اقدام شد.
کد خبر: ۹۰۸۸۷۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰ 13 October 2020

۹۰ عنوان برنامه در استان سمنان اجرا می شود - خبرگزاری شبستان ، رسانه حوزه  دین ، فرهنگ و اندیشه

مدیر کل دامپزشکی استان سمنان ظهر سه شنبه در جلسه ستاد استانی کنترل و پیشگیری از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در سالن مدیریت بحران استانداری سمنان بیان کرد: در سال ۹۵ و ۹۶ با شناسایی یک هزار نقطه کانون بیماری آنفلوآنزا فوق حاد پرندگان در کشور، بالغ بر ۳۰ میلیون قطعه پرنده کشف و معدوم شد.

وی گفت: در این استان بیش از ۴۰۰ واحد انواع مرغداری با ظرفیت ۱۳ میلیون قطعه پرنده در حال فعالیت هستند که چیزی حدود یک هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در این صنعت استان صورت گرفته است.

حمید رضا حسینی افزود: با اقدامات پیشگیرانه و واکسیناسیون مستمر در استان‌های کشور و به خصوص استان‌های درگیر، در سال ۹۸ و شش ماهه اول سال ۹۹، پنج کانون بروز بیماری در سه استان شناسایی و این میزان نسبت به سال‌های ۹۵ و ۹۶ کاهش یافت.

حسینی با بیان اینکه در حال حاضر دو هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این صنعت در استان سمنان مشغول به فعالیت هستند و به واسطه ضریب اشتغال بالای این حوزه، حفظ و صیانت از آن و پیشگیری از بروز بیماری اهمیت بسیار بالایی دارد، بیان کرد: در سال ۹۵ و ۹۶ دو کانون بروز بیماری آنفلوآنزا فوق حاد پرندگان در استان شناسایی، پرندگان معدوم و غرامت پرداخت شد.

وی افزود: این بیماری به دلیل مشترک بودن بین انسان و پرندگان، دارای اهمیت بسیار بالایی است و از این رو اقدامات پیشگیرانه نیز باید با هوشیاری خاصی در دستور کار قرار داشته باشد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار