کد خبر: ۹۰۹۵۷۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۲ 15 October 2020

عباس گلرو: آبخیزداری جزء اهداف و سیاست‌های مهم ملی است

عباس گلرو نماینده مردم شهرستانهای سمنان، سرخه و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی از پروژه های تولید نهال در نهالستان شهیدعموزاده بازدید و تاکید بر ظرفیت های نهالستان در زمینه  تولید نهال گلدانی با ظرفیت ۲۵۰هزار اصله و نهال ریشه ای با ظرفیت بیش از ۴۰۰ هزار اصله، تولید ۱۰۰ هزار اصله نهال بیابانی و گیاهان دارویی عنوان کرد: بتوانیم با توسعه و اجرای این پروژه ها در زمینه توسعه فضای سبز شهری، پروژه های بیابان زدایی ،تولید و توسعه گیاهان دارویی گام برداریم.منابع طبیعی
گلرو در ادامه بازدید از پروژه های منابع طبیعی ، آبخیزداری و عملیات بیولوژیک شهرستان سمنان گفت: آبخیزداری جزء اهداف و سیاست‌های مهم ملی است. بهره برداری نادرست از منابع طبیعی که منجر به تخلیه آبخوان‌ها و فرونشست دشت‌ها شده و در صورت عدم مدیریت می‌تواند امنیت غذایی و حیات اقتصادی و اجتماعی مردم را متاثر و توازن عرصه‌های طبیعی ، تعادل اکولوژیک و هیدرولوژیک حوزه‌های آبخیز را با چالش جدی مواجه سازد.
وی تصریح کرد: اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری ضمن مدیریت سیلاب‌ها، منابع زیر زمینی، قنات‌ها و چشمه‌ها را نیز تقویت می‌کند .
گلرو در ادامه مزایای بندهای آبخیزداری را کاهش سرعت آب، تغذیه سفره های آب زیرزمینی، جلوگیری از فرسایش خاک، جمع آوری رسوب، مبارزه با خشکسالی، بحث ایجاد تفرجگاه، احداث سکوهای تفریحی و ... دانست و اظهار داشت: با انجام اجرای عملیات های آبخیزداری، بسیار خوشبین هستیم که منابع طبیعی و سمنان در راستای کاهش سیلاب و تلطیف هوا بسیار موثر واقع شود.
معصومه منظمی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان در حاشیه بازدید از پروژه های آبخیزداری در حوزه آبخیز شهرک صنعتی سمنان افزود: احداث هشت بند سنگ و ملات به حجم ۵۰۰۰ متر مکعب  و با  اعتباری بالغ 11میلیارد و 300 میلیون ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در عملیات کنترل سیل، ممانعت از فرسایش بی رویه خاک و تغذیه سفره‌های آب‌های زیر زمینی که از جمله اهداف مهم برای اجرای پروژه‌های آبخیزداری است، تاثیر بسزایی دارد.
منظمی گفت: در کنار پروژه های آبخیزداری اجرای عملیات بیولوژیک و کپه کاری در سطح ۲۰۰ هکتار و با اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیون ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در مراتع صلح دره، بهشتیه، سارو حوزه شهرک صنعتی نیز اثر مهمی در توسعه پوشش گیاهی و حفاظت از آب و خاک دارد.
در خاتمه عباس گلرو نماینده مردم شهرستانهای سمنان، سرخه و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی از روند اجرای پروژه های منابع طبیعی شهرستان ابراز رضایت کرد و افزود: منابع طبیعی تنها به نسل حاضر تعلق ندارد بلکه امانتی است در دست ما تا آن را به آیندگان بسپاریم  و بتوانیم با اجرای طرح های منابع طبیعی در اشتغال ، توسعه گردشگری، اکوتوریسم و توسعه پایدار شهرستان سمنان اثر گذار باشیم.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار