مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت:16 سالن در این استان مهیای برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان است.
کد خبر: ۹۱۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰ 08 September 2015
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت:16 سالن در این استان مهیای برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان است.

به گزارش ایرنا؛فاضل عبادی در ستاد هماهنگی جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان افزود:بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با شعار بچه های امروز، تماشاگران خلاق با هدف حمایت از آثار هنری خلاق و تربیت نسل آینده فرزندان ایران اسلامی از نهم تا 14 مهر ماه سال جاری در همدان برگزار خواهد شد.

وی بومی شدن جشنواره در استان و استقرار دبیرخانه در همدان، اختصاص بخش دانش آموزی به گروه های نمایشی استان، افزایش بخش گروه های خارجی و انتخاب آرای مردمی در بخش خارجی را از جمله ویژگی های این دوره از جشنواره برشمرد.

وی ادامه داد: استفاده از نگاه مخاطب در جوایز آرای مردمی در بخش مسابقه کودک، نوجوان و بخش بین الملل، حضور شخصیت های برجسته هنری در جشنواره، برگزاری کارگاه های آموزشی، برگزاری مراسم افتتاحیه در فضای باز، نگاه ویژه به آداب و رسوم و سنن ایرانی در نمایش ها از دیگر شاخصه های برجسته این دوره از جشنواره است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان افزود: جشنواره بیست و دوم شامل بخش های کودک، نوجوان، بین الملل، خردسال، دانش آموزی، خیابانی، مسابقه نمایش نامه نویسی، کارگاه های آموزشی و نشست های تخصصی است.

عبادی با بیان اینکه 9 سالن در همدان برای برگزاری جشنواره تئاتر در نظر گرفته شده اضافه کرد: هر سالن در هر روز سه اجرای نمایش خواهد داشت و به طور روزانه پنج هزار و 200 نفر امکان بازدید از نمایش ها را خواهند داشت.

وی با بیان اینکه در ایام جشنواره تئاتر کودک 32 هزار نفر امکان بازدید از نمایش ها را دارند افزود: پارک کودک، محوطه شهربازی رنگین کمان و محوطه بیرونی مجتمع شهید آوینی برای تئاتر خیابانی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: آیین افتتاحیه جشنواره تئاتر کودک در بلوار ارم شهربازی رنگین کمان 9 مهر ماه و مراسم اختتامیه 14 مهر ماه در مجتمع فرهنگی بوعلی سینا برگزار خواهد شد.

عبادی ادامه داد: 192 اثر در بخش های خیابانی و خردسال به جشنواره ارسال شده که از این تعداد هشت اثر برای بخش خیابانی انتخاب شدند و در این میان سه گروه متعلق به استان همدان است.

وی با بیان اینکه پنج اثر هم در بخش خردسال انتخاب شدند، گفت: یکی از آثار پذیرفته شده در بخش خردسال هم متعلق به همدان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: 251 اثر در بخش های مسابقه تئاتر کودک، نوجوان و نمایشنامه نویسی برای داوران ارسال شده است.

وی افزود: سه نمایش نیز برای بخش دانش آموزی در این جشنواره انتخاب شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار