رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر گفت: آتش‌سوزی در عرصه‌های مرتعی این شهرستان با همکاری و مشارکت مردمی ۸۵ درصد کاهش یافت.
کد خبر: ۹۱۰۲۲۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۹ 18 October 2020

زاگرس همچنان در آتش | آخرین وضعیت آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع ۹ استان -  همشهری آنلاین

به گزارش تابناک سمنان حمیدرضا عبدوس در گفت و گو با خبرنگاران ابراز داشت: ۳.۲ هکتار از عرصه‌های مرتعی گیاهان یک‌ ساله شهرستان مهدیشهر از ابتدای امسال تاکنون در آتش سوخت، اما عرصه‌های جنگلی آسیب ندید.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر بیان کرد: ۸۰ هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی این شهرستان، به دلیل تراکم بالای پوشش گیاهی، فصل‌های تابستان و پاییز به لحاظ خطر آتش‌سوزی در شرایط بحرانی قرار داشت و این شرایط تا یک‌ماه دیگر ادامه دارد.
وی اضافه کرد: در سایر نقاط کشور آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی گزارش می‌شود، اما در شهرستان مهدیشهر امسال با اقدام‌های پیشگیرانه آتش‌سوزی کاهش چشمگیر داشته است.
عبدوس ادامه داد: استفاده از ظرفیت مشارکت مردمی نقشی مهم و غیرقابل انکار در حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی دارد و شهرستان مهدیشهر برای اولین بار در کشور برای استفاده بهینه از این ظرفیت، پایگاه‌های مردمی اطفای حریق ایجاد کرده است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر تصریح کرد: بطری‌های شیشه ای در فصل گرم مانند عدسی عمل می کنند و تابش نور خورشید به آن آتش سوزی در مراتع را به دنبال دارد و بر همین اساس ضرورت دارد مردم از ریختن زباله و به ویژه بطری‌های شکسته و اجسام منعکس کننده نور در طبیعت بپرهیزند.
وی یادآور شد: هموطنان برای جلوگیری از وقوع آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی از انداختن ته سیگار روشن در طبیعت پرهیز کنند و همچنین از گاز دستی و منقل برای روشن کردن آتش استفاده کنند.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری مهدیشهر گفت: اکنون سه روستای این شهرستان به پایگاه مردمی مهار آتش مجهز هستند.
وسعت عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان مهدیشهر ۳۹۵ هزار هکتار است که از این وسعت به لحاظ خطر آتش سوزی ۲۵ هزار هکتار فوق بحرانی و ۸۰ هزار هکتار در وضعیت بحرانی قرار دارد .

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار