به گزارش تابناک سمنان: علی اصغر جلالی معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: با تصویب شورای سیاست‌گذاری توسعه زراعت چوب و هماهنگی‌های بعمل آمده با سازمان جهاد کشاورزی و دستگاه‌های مرتبط توسعه زراعت چوب در این استان شتاب می‌گیرد.
کد خبر: ۹۱۰۲۳۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۶ 18 October 2020

زراعت چوب در استان سمنان توسعه می‌یابد/ در فاز نخست کاشت ۱۰۰ هکتاری در شهرستان سمنان

علی اصغر جلالی در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه برای تامین نهالهای موردنیاز با بخش خصوصی قرارداد تولید نهال بسته می شود  افزود:  تسهیلاتی نیز به متقاضیان زراعت چوب پرداخت خواهد شد. همچنین پیرومصوبه جلسه توسعه زراعت چوب عملیات تصفیه خانه آب در شهرستان سمنان تکمیل و در فاز نخست 100 هکتار از اراضی شناسایی شده در ماه های آبان و آذر نهالکاری گردد.
وی اظهارداشت: توسعه زراعت چوب و افزایش سرانه فضای سبز را از جمله اهداف اجرای این طرح عنوان کرد و ادامه داد: با کاشت بیش ازیک میلیون نهال در استان طی برنامه پنج ساله درصد قابل توجهی از چوب موردنیاز صنایع سلولزی و چوبی تامین خواهد شد.
جلالی با اشاره به اینکه گونه های اکالیپتوس مقاوم به سرما و سایر گونه‌های چوب‌ده در استان کشت خواهد شد، گفت: شرایط جوی استان زمینه مناسبی برای رشد سریع این نوع درخت در مقایسه با سایر گونه‌های درختان کشت شده در باغ‌های درختان غیرمثمر این منطقه دارد.  پیگیری از سازمان جنگل ها برای نهال های مورد نیاز ازگونه های هیبرید پده- کبوده(رقم مفید) گونه های گز شاهی و گونه های اکا لیپتوس مقاوم به سرما جهت کاشت در فاز نخست 100هکتاری در شهرستان سمنان انجام شود.
وی بیان کرد: با اجرای این طرح تحولی بزرگ در فضای سبز و صنعت چوب استان سمنان به وجود خواهد آمد.
علی اصغر جلالی معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: کشت چوب توجیه اقتصادی داشته و به صرفه است به طوری که بخش خصوصی تعهد خرید آن را نیز در کارخانه چوب داده است.
جلالی از مردم و طبیعت‌دوستان خواست در صورت مشاهده هرگونه تجاوز و دست‌اندازی به عرصه‌های منابع طبیعی، قاچاق فرآورده‌های جنگلی و آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان مراتب را از طریق شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ امداد جنگل و مرتع استان سمنان اطلاع دهند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار