در سفری سرزده؛
عیسی کلانتری رئیس حفاظت محیط زیست کابینه دوازدهم در سفری سر زده و بدون اطلاع قبلی وارد استان سمنان شد تا از برخی مکان‌ها و زیرساخت‌های محیط زیست این استان بازدید به عمل آورد.
کد خبر: ۹۱۰۹۸۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸ 21 October 2020

رئیس حفاظت محیط زیست وارد استان سمنان شد

به گزارش تابناک سمنان عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور صبح چهار شنبه بدون اطلاع قبلی و در رأس هیئتی به صورت سرزده وارد استان سمنان شد تا از برخی زیرساخت‌ها و همچنین مناطق تحت حفاظت محیط زیست سمنان بازدید به عمل آورد.

پارک ملی کویر زیستگاه گورهای آسیایی و همچنین زیست‌کره توران شاهرود زیستگاه یوز آسیایی و همچنین گور، کبک و دیگر حیوانات گرانبها در زمره دو پیش بینی برای سفر کلانتری به استان سمنان است همچنین ممکن است رئیس سازمان محیط زیست از فینسک و پرور نیز بازدید کند.

قطع درختان ممنوع القطع اورس و همجواری فینسک با منطقه پرور در زمره دغدغه‌های احداث سد فینسک در استان سمنان است همچنین کلانتری احتمالاً در این سفر از زیرساخت‌های انتقال آب دریای خزر به سمنان نیز باید بازدید به عمل آورد.

تخریب ۹ ساله قله شاهوار کانون آب ساز شرق استان سمنان مهمترین مطالبه مردم از معاون رئیس جمهور برای برخورد با متخلفان محسوب می‌شود.

همچنین باید گفت استان سمنان مهد تخریب‌های محیط زیستی محسوب می‌شود که از جمله آنها در کنار مقوله شاهوار می‌توان به تخریب معادن متعدد در دامغان و میامی و شاهرود و سرخه و… که با مقاومت مردم به تعطیلی معدنی در سرخه انجامید اشاره کرد همچنین رها کردن پساب‌های صنعتی فراوان به دشت کویر در زمره دغدغه‌های دیگر محیط زیستی در استان است.

دستگیری مدیرکل سابق محیط زیست استان سمنان نشان داد که این اداره کل با مشکلات عدیده ای روبرو بوده است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار