نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه از طرح جدید برخی نمایندگان مجلس برای استیضاح روحانی خبر ندارم تصریح کرد: مردم در شرایط امروز نسبت به اوضاع اقتصادی کشور و وضعیت معیشیتی یک طبقه‌ای از جامعه به شدت ناراضی هستند، اما اینکه استیضاح می‌تواند راه درمانی باشد قابل بحث است...
کد خبر: ۹۱۱۰۱۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸ 21 October 2020

دستور استیضاح روحانی صادر شد! | نبض بازار

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در وضعیت فعلی کشور و با توجه به شرایطی که در جامعه حاکم است استیضاح رئیس‌جمهور به صلاح نیست.

به گزارش تابناک سمنان حجت‌الاسلام رضا تقوی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت ‌و گو با خبرنگار «تابناک» درباره طرح استیضاح رئیس‌جمهور که از سوی برخی از نمایندگان مجلس مطرح شده است اظهار کرد: طرح استیضاح رئیس‌جمهور در زمان شروع مجلس یازدهم نیز مطرح شد اما بعد از صحبت مقام معظم رهبری استیضاح‌کنندگان که نامه‌ای را تهیه کرده بودند آن را متوقف کردند و از مجموعه بیانات رهبری این را استنباط کردند که رهبری موافق این استیضاخ نیست.

نمایندگان مجلس یازدهم علیرغم تهیه طرح استیضاح روحانی، ز مجموعه بیانات رهبری این را استنباط کردند که ایشان موافق این استیضاخ نیست

وی افزود: مجلس فعلی ولایی است و می‌خواهد خودش را با نظر نفر اول کشور یعنی رهبر انقلاب هماهنگ کند از این رو بعد از آن ماجرا نمایندگان از طرح استیضاح رئیس‌جمهور منصرف شدند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه از طرح جدید برخی نمایندگان مجلس برای استیضاح روحانی خبر ندارم تصریح کرد: مردم در شرایط امروز نسبت به اوضاع اقتصادی کشور و وضعیت معیشیتی یک طبقه‌ای از جامعه به شدت ناراضی هستند اما اینکه استیضاح می‌تواند راه درمانی باشد قابل بحث است.

مردم در شرایط امروز نسبت به اوضاع اقتصادی کشور و وضعیت معیشیتی یک طبقه‌ای از جامعه به شدت ناراضی هستند، اما راه حل استیضاح رئیس جمهور نیست

عضو جامعه روحانیت مبارز خاطرنشان کرد: بنده خیلی یقین ندارم که استیضاح بتواند در شرایط فعلی مشکلی را حل کند اما اگر شرایط مناسب‌تری بود استیضاح حق طبیعی مجلس و نمایندگان است و در قانون اساسی هم پیش‌بینی شده و آیین‌نامه مجلس هم بر این مسئله تاکید می‌کند.

تقوی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی شاید دوستانی که از استیضاح رئیس جمهور منصرف شدند از صحبت رهبری استنباط کردند که ایشان خیلی موافق استیضاح نیستد وشرایط امروز کشور خاص است تاکید کرد: کشوری که امروز دچار تحریم است و از خارج تحت فشار است و دولتش در مسائل اقتصادی موفق نبوده است رویکردی را ایجاد کرده که بیان طرح استیضاح از سوی برخی نمایندگان به معنای کارگشا بودن از وضعیت فعلی قلمداد شود.

برخی از نمایندگان معتقدند که ما باید در مجلس از حق استیضاح رئیس‌جمهور برای حل مشکلات استفاده کنیم اما برخی دیگر از نمایندگان این موضوع را موثر نمی‌دانند از این رو درباره این موضوع در مجلس اختلاف‌نظر وجود دارد

وی با بیان اینکه با استیضاح روحانی یکسال مانده به پایان دولت انتخابات زودرس باید در کشور انجام شود گفت: برخی از نمایندگان معتقدند که ما باید در مجلس از حق استیضاح رئیس‌جمهور برای حل مشکلات استفاده کنیم اما برخی دیگر از نمایندگان این موضوع را موثر نمی‌دانند از این رو درباره این موضوع در مجلس اختلاف‌نظر وجود دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره اینکه اداره کردن کشور در شرایط فعلی و با وجود ویروس کرونا و تحریم‌ها بسیار سخت است اظهار کرد: کشور در شرایط ویژه‌ای قرار دارد اما دشمن در حال دامن زدن به مشکلات کشورمان است و متاسفانه عده‌ای هم در داخل با استفاده از بستر فضای مجازی به این موضوع دامن می زنند اما ملت ایران هوشیار هستند از این رو بدون شک در مقطع فعلی طرح موضوعی چون استیضاح رئیس‌جمهور نیاز به تامل دارد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تابناک

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار