محمد قوسی:
به گزارش تابناک سمنان: محمد قوسی بابیان اینکه در شش ماه ابتدای سال جاری ۱۵ میلیارد و ۶۴۴ میلیون تومان زکات در استان جمع‌آوری شد، گفت: ۱۰۸ درصد تعهدات این نهاد در بخش زکات محقق شد.
کد خبر: ۹۱۱۵۷۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹ 24 October 2020

احکام زکات طلا پول نقد و اموال تجارتی – المفلحون

قائم‌مقام کمیته امداد استان سمنان صبح شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران به میزبانی کمیته امداد سمنان ضمن بیان اینکه تعهد این نهاد برای جمع‌آوری زکات در شش ماه ابتدای سال جاری ۱۴ میلیارد و ۴۹۵ میلیون تومان بود، اظهار داشت: این در حالی است که در این مدت ۱۵ میلیارد و ۶۴۴ میلیون تومان جمع‌آوری‌شده است.

وی با اشاره به اینکه این نهاد متعهد است تا پایان سال ۲۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان زکات واجب و مستحبی جمع‌آوری کند، یادآور شد: سه میلیارد و ۳۲۵ میلیون تومان زکات در شهرستان سمنان جمع‌آوری‌شده است.

محمد قوسی بابیان اینکه ۱۰۸ درصد از تعهدات کمیته امداد استان سمنان در بخش جمع‌آوری زکات محقق شده است، تصریح کرد: میزان پرداخت زکات در استان ۵۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت.

قوسی با تأکید بر اینکه سهم گرمسار از زکات جمع‌آوری‌شده دو میلیارد و ۷۴۱ میلیون تومان است، بیان کرد: دو میلیارد و ۶۱۲ میلیون تومان زکات نیز در شهرستان میامی جمع‌آوری‌شده است که این سه شهرستان در بخش جمع‌آوری زکات پیشتاز بودند.

وی اضافه کرد: به ترتیب شهرستان‌های میامی با ۱۸۷ درصد، سمنان با ۱۶۶ درصد و بسطام با ۱۴۹ درصد در تعهد زکات پیشتاز شدند.

قائم‌مقام کمیته امداد استان سمنان بابیان اینکه زکات جمع‌آوری‌شده در دو سرفصل کمک به فقرا و پروژه‌های عام‌المنفعه هزینه می‌شود، ابراز کرد: زکات جمع‌آوری‌شده باید در همان منطقه هزینه شود و هیچ‌گونه حق جابه‌جایی مبالغ جمع‌آوری‌شده زکات از منطقه‌ای به منطقه دیگر وجود ندارد، مگر اینکه فرد نیازمند در آن منطقه برای بهره‌گیری از زکات وجود نداشته باشد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار