رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از زیتون به مثابه یکی از مهمترین کشت‌های مناسب با اقلیم و کم آبی استان یاد کرد و گفت: پنج هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت این محصول رفته است.
کد خبر: ۹۱۶۸۲۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱ 15 November 2020

۵ هزار هکتار از اراضی استان سمنان زیر کشت زیتون رفته است

به گزارش تابناک سمنان سید حسن میرعماد ضمن اشاره به مزیت‌های اقتصادی و اقلیمی زیتون با توجه به شوری خاک و کمبود آب در سمنان، بیان کرد: پنج هزار هکتار اراضی استان تحت کشت زیتون هستند که غالب آنها در شهرستان‌های گرمسار و آرادان و سمنان قرار دارند این کشت همچنین می‌تواند به مثابه یکی از مهمترین کشت‌های الگویی در سطح استان با توجه به اقلیم ویژه این منطقه محسوب شود.

وی با بیان اینکه بیش از چهار هزار هکتار اراضی زیتون استان بارور و مابقی نهال هستند، ابراز کرد: زیتون دوران باردهی زیادی نیز دارد و با توجه به ارزش غذایی بالا و فرآوری که دارد، می‌تواند ارزش افزوده بسیاری را در بخش اقتصادی به استان سمنان سرازیر کند.

روغن کشی و فرآوری زیتون

رئیس جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه زیتون یکی از کشت‌های الگویی و مورد پیشنهاد استان است، گفت: فرآوری این محصول و روغن آن می‌تواند یکی از منابع تولید ثروت و اشتغال برای سمنان محسوب شود که در این راه از سرمایه گذاران حمایت می‌شود.

میرعماد با بیان اینکه میانگین برداشت زیتون در باغات استان سمنان نزدیک به دو تن در هر هکتار است، بیان کرد: این میزان نسبت به اقلیم سمنان و میانگین کشوری از میزان قابل توجهی برخوردار است و نشان می‌دهد که ظرفیت‌های خوبی در راستای تولید زیتون و فرآورده‌های آن در سطح استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۲ هزار تن محصول زیتون امسال از باغات مثمر استان سمنان برداشت می‌شود، گفت: نزدیک به ۶۰ درصد از کل محصول برداشت شده زیتون در سطح استان صرف روغن کشی می‌شود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار