مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان مطرح کرد:
به گزارش تابناک سمنان: حجت‌الاسلام علی شکری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: هشت محور عملیاتی برای ستاد مردمی مقابله با کرونای استان تعریف شدکه از جمله آن آموزش، بستر سازی، فعالیت در فضای مجازی و ... است.
کد خبر: ۹۱۷۴۹۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷ 18 November 2020

تعریف۸محور عملیاتی برای ستاد مردمی مقابله با کرونا در استان سمنان

به گزارش تابناک سمنان حجت‌الاسلام علی شکری صبح چهارشنبه در نشست جلسه راهبردی عملیات جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی ستاد عملیات حاج قاسم سلیمانی در راستای قرارگاه مردمی مقابله با کرونای استان سمنان که به صورت ویدئوکنفرانسی و به میزبانی اداره تبلیغات اسلامی استان در شاهرود برگزار شد، با اشاره به اینکه همدلی و مواسات جز با حضور بخش‌های مردمی و استفاده از ظرفیت جوانان شکل نمی‌گیرد، بیان کرد: بسیج مردم از بعد سیاسی، کمک رسانی، خدمت رسانی، درمانی و بهداشتی و … در زمینه کرونا حائز اهمیت است و بار اصلی انجام این وظیفه بر دوش جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی و ستاد عملیات حاج قاسم سلیمانی استان است.

وی با اشاره به اینکه باید احساس معنویت و امید در جامعه تقویت شود تا شاهد اشاعه تسکین و آرامش باشیم و لذا قرارگاه‌های مردمی مواسات و کمک‌های مقابله با کرونا باید به زمینه معنوی و فرهنگی نیز توجه داشته باشند، بیان کرد: معنویت یکی از ضرورت‌های دینی و عاطفی است که راه آن تاکید بر دعا، استغاثه، مناجات و استغفار است.

کارها در زمینه مقابله با کرونا باید روحیه بخش و امید افزا باشد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه کارها در زمینه مقابله با کرونا باید روحیه بخش و امید افزا باشد که به مردم انگیزه بدهد، گفت: همدلی اگر به خدمت رسانی منتهی نشود اشتراک و تفاهمی وجود نخواهد داشت و در نتیجه اثری را مشاهده نخواهیم کرد و البته حفظ و تقویت همبستگی ملی و استانی و شهرستانی را باید مد نظر قرار داد.

شکری با بیان اینکه عملیات مقابله با کرونا، مواسات و همبستگی مردمی دارای محورهایی است که هر کدام باید توسط یک نهاد فرماندهی شود، تاکید کرد: دستگاه‌های زیر مجموعه قرارگاه ستاد مردمی مقابله با کرونا که در شهرهای استان به نام‌های مختلفی موسوم است و در سازمان تبلیغات اسلامی آن را به یاد شهید سلیمانی نامگذاری کرده‌اند لذا می‌بایست به این فهم دست یافت که شرایط و ستاد چه مسئولیتی از آنها می‌طلبد تا بتوانند در رابطه با انجام آن برنامه‌ریزی کنند.

وی با اشاره به اینکه جریان دعا و استغفار در بستر ملی و استانی یکی از محورهایی است که باید در زمینه ستاد مقابله با کرونا به آن تاکید کرد، ابراز داشت: در این راستا روحانیان و مجموعه‌های تبلیغی مانند هیئت‌های مذهبی نقشی بسزا دارند تا مردم را دعوت به این امر مهم کنند همچنین مجری سیاست‌های مصوب ملی و استانی در این حوزه باشند که ترویج و راه اندازی پویش‌های دعا و استغفار و تلاوت قرآن و … در زمره اقداماتی است که می‌توان در شاهرود و استان سمنان انجام داد.

ضرورت توجه به تأمین معاش آسیب دیدگان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به اینکه آموزش همگانی و اطلاع رسانی دیگر جریانی است که در ستاد مقابله با کرونا می‌بایست برای آن برنامه داشت، تاکید کرد: جریان همدلی و مواسات، تقدیر و تکریم مدافعان سلامت در بسترهای اقدامات استانی و شهرستانی و همچنین پویش برای حاج قاسم سلیمانی باز هم در بستر اقدامات ملی، استانی و شهرستانی از دیگر برنامه‌هایی است که در ستاد مقابله با کرونا باید به آن توجه داشت.

شکری توجه به اشتغال را دیگر برنامه و محور کار در حوزه ستاد مقابله با کرونا دانست و تاکید کرد: کسانی که کارهای روزمره‌ای داشتند و از بابت کرونا و تعطیلی‌ها آسیب دیده‌اند، می‌بایست اقدامات مرتبط با تأمین معاش آنان را مد نظر قرار داد که این امر نیز باید در کنار مسائلی مانند آمادگی زیرساخت‌های اشتغال‌زایی توسط دستگاه‌های مذکور به خصوص بسیج سازندگی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه جریان روایت جهاد دیگر موضوعی است که در ستاد مقابله با کرونا با آن روبرو هستیم و می‌بایست برای اجرای آن برنامه‌ریزی بهتری شود، گفت: حوزه هنری، استفاده از هنرمندان، نویسندگان، شعرا، فعالان فرهنگی در سایه فراخوان‌های ملی، تشکیل گروه‌های رسانه‌ای و هنرمندان در ذیل این اقدام تعریف شده که باید در ستاد مقابله با کرونا به آن نیز توجه داشت از سوی دیگر باید گفت مطالبه‌گری نیز در راستای اقدامات لازم برای کاهش کرونا از دیگر برنامه‌های ستاد مقابله با این بیماری است.

گفتنی است قرارگاه عملیاتی حاج قاسم سلیمانی از ابتدای شیوع کرونا تا کنون در مراحل مختلف اقدامات لازم را در راستای توانمند سازی گروه‌های آسیب دیده، ضدعفونی کردن معابر، تغسیل اموات و … انجام داده است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار