مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: برای اهدای خون شرایطی لازم است که اگر افراد آن را نداشته باشند از اهدا معاف می‌شوند.
کد خبر: ۹۱۷۸۱۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۶ 19 November 2020

به گزارش تابناک سمنان محمد رضا مهدی زاده مدیرکل انتقال خون استان تهران با اشاره به شرایط اهدای خون اظهار کرد: اگر افراد دچار ضعف و بی حالی نبوده و به بیماری قلبی و ریوی جدی مبتلا نیستند همچنین وزن آنها حداقل ۵۰ کیلوگرم است،  شرایط لازم برای اهدای خون و مشارکت در این کار خیر را دارند؛ شرط سنی برای اهدای خون بین ۱۸ تا ۶۰ سال است و خونگیری خارج از این سن انجام نمی شود.

مهدی زاده بیان کرد: اگر افراد علائم مشکوک به بیماری ایدز مانند تب، اسهال، تعریق شبانه و کاهش وزن بدون دلیل را داشته باشند یا حتی فقط یکبار از مواد مخدر تزریقی استفاده کرده اند، از اهدای خون معاف هستند.

او تاکید کرد: همچنین افرادی که هرگونه تماس جنسی با غیر همسر خود داشته یا تماس جنسی با فردی که دریافت کننده فاکتور‌های انعقادی خون بوده است؛  از اهدای خون معاف می‌شوند؛ علاوه بر آن  افرادی که حجامت، خالکوبی، سوراخ کردن گوش، طب سوزنی و  الکترولیز انجام داده یا دچار بیماری‌های مقاربتی بوده و بیش از ۷۲ ساعت بازداشت یا زندانی بوده اند از اهدای خون معاف هستند.

مدیرکل انتقال خون استان تهران با اشاره به اینکه  اگر افراد قبل از اهدای خون غذا نخورده باشند این احتمال وجود دارد که  بعد از اهدای خون دچار سرگیجه و تهوع شوند، بیان کرد: در برخی از موارد هم درد در بازو و کبودی محل خونگیری از جمله واکنش‌های ناشی از اهدای خون در افراد است.

مهدی زاده افزود: در حال حاضر ۲/۶ درصد از مردم ایران خون سالم خود را اهدا می‌کنند تا نیاز بیماران برطرف شود همچنین اگر افراد در هنگام اهدای خون از بیماری احتمالی شان مطمئن نیستند تمامی موارد را با پزشک سازمان به طور کامل در میان بگذارند و نگران نباشند چراکه اطلاعات شان کاملا محرمانه باقی می‌ماند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار