ادعاهای مقامات رژیم صهیونیستی و آمریکا علیه تهران؛
نخست وزیر اسرائیل و وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک، به تکرار ادعا‌های پیشین خود علیه تهران ادامه دادند.
کد خبر: ۹۱۷۸۱۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۹ 19 November 2020

به گزارش تابناک سمنان به نقل از الجزیره، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا امروز نیز در کنفرانس خبری مشترک، به تکرار ادعا‌های پیشین خود علیه ایران ادامه دادند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رزیم صهیونیستی در این کنفرانس خبری مشترک مدعی شد: ایران به تهدید امنیت و ثبات منطقه ادامه می‌دهد و اقدام به توسعه برنامه هسته‌ای خود کرده است.

نتانیاهو در ادامه ادعا‌های خود گفت: به لطف ترامپ، آمریکا از توافق هسته‌ای خطرناک ایران خارج شد و تحریم‌های شدیدی را بر این کشور وضع کرد؛ (سردار) سلیمانی را به قتل رساند و طرح معامله قرن را ارائه داد.

نتانیاهو در بخش دیگری از سخنانش گفت: آمریکا دوستی بهتر از اسرائیل ندارد. پیمان ما با آمریکا به لطف ترامپ، به سطح بی سابقه‌ای رسیده است. او در ادامه افزود: به لطف ترامپ، ما با سودان و امارات به صلح رسیدیم.

او همچنین گفت: آمریکا قدس را به پایتختی اسرائیل به رسمیت شناخت، حاکمیت ما را بر جولان قبول کرد و از توافق هسته‌ای با ایران خارج شد. نتانیاهو در ادامه افزود: ما با پمپئو از زمانی که مدیر آژانس اطلاعاتی بود، کار کرده ایم.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا نیز در این کنفرانس مطبوعاتی مشترک، با تکرار ادعا‌های پیشین خود گفت: من با نتانیاهو در خصوص راه‌های مقابله با تهدید ایران صحبت کردم.

او در ادامه افزود: فعالیت‌ها به منظور استقرار صلح در منطقه ادامه خواهد یافت.

پمپئو همچنین گفت: ما به لطف ترامپ، صلح را به ارمغان آوردیم و این یک دستاورد تاریخی بود. تعجب می‌کنم چرا دولت‌های سابق آمریکا قدس را به پایتختی اسرائیل به رسمیت نشناختند.

وزیر خارجه امریکا در ادامه مدعی شد: تهدید‌های ایران ادامه دار است و ما از فشار بر تهران نخواهیم کاست.

پمپئو گفت: به زودی به بلندی‌های جولان سفر خواهم کرد.

گفتنی است هفته گذشته پایگاه آمریکایی اکسیوس در گزارشی به نقل از برخی منابع اعلام کرده بود مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا قرار است در اقدامی بی سابقه، به بلندی‌های اشغالی جولان و نیز شهرک‌های اسرائیلی در کرانه باختری اشغالی سفر کند.

طبق اعلام پایگاه خبری اکسیوس، این نخستین باری است که یک وزیر خارجه امریکا به بلندی‌های جولان و شهرک‌های اسرائیلی در کرانه باختری سفر می‌کند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار