شهباز و نورافکن؛ آن فریادها برای چه بود؟
از اسفندماه سال گذشته و همزمان با شیوع ویروس کرونا در ایران، سپاهان دیگر رنگ آرامش و موفقیت را به صورت توامان به خود ندیده بود.
کد خبر: ۹۱۷۹۱۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸ 20 November 2020

به گزارش تابناک سمنان حتی اگر چند سال دیگر به عقب برگردیم و به مرور قهرمان‌های ادوار مختلف لیگ برتر بپردازیم، نمی‌توان در مورد لیگ نوزدهم و سرنوشت آن که با قهرمانی پرسپولیس تمام شد، حرف زد، ولی دیدار پرحاشیه و جنجالی سپاهان و پرسپولیس سخنی به میان نیاورد.  

سپاهان پس از اتفاقات این بازی در دربی اصفهان با گل بیدوف در وقت‌های اضافی با یک امتیاز از فولادشهر بازگشت و به تعطیلات اجباری رفت. پس از چهار ماه رقابت‌های لیگ آغاز شد و سپاهان با یک پیروزی امیدوارکننده مقابل گل‌گهر کارش را از سرگرفت، ولی تیره‌روزی‌های سپاهان چندماهی میشد که آغاز شده بود و آنها در ادامه مقابل سایپا و پارس جنوبی به نتیجه‌ای بهتر از تساوی دست پیدا نکردند و چهار شکست مقابل تراکتور، نساجی و استقلال چاره‌ای جز استعفا پیش روی امیرقلعه‌نویی نگذاشت.

 

سپاهان که تا پیش از دیدار برگشت برابر پرسپولیس تنها چهار امتیاز با این تیم فاصله داشت، با برگزار نشدن این دیدار سرنوشت‌ساز، هم فاصله خودش با پرسپولیس را هفت امتیاز می‌دید و هم سایر مدعیان را ناامید کرد. شاگردان امیرقلعه‌نویی در نیم فصل دوم آنقدر امتیاز از دست دادند که در هفته پایانی سهمیه آسیایی از دست رفت؛ پایانی تلخ‌تر از این، برای تیمی که در شروع مسابقات مدعی اصلی عنوان قهرمانی بود و برخلاف سایر تیم‌های مدعی کادر فنی‌اش در طول فصل با تغییر اجباری مواجه نشده بود، تصور نمی‌شد.

 

محمدرضا حسینی اگر در بازی مقابل آلومینیوم قدر موقعیت‌هایی که نصیبش شد را می‌دانست، سپاهان قطعا با اختلافی بیش از یک گل موفق به شکست تیم میهمان می‌شد.

 

بازگشت محمدرضا ساکت و محرم نویدکیا همان چیزی بود که هواداران سپاهان آرزویش را داشتند، ولی این ترکیب ایده‌آل هم اگر نتیجه نگیرد، راهی جز رفتن پیش رویش ندارد و نمایش طلایی‌پوشان در رقابت‌های آسیایی این بیم را نزد هواداران تیم ایجاد کرده بود. حالا اما پس از شکست در هفته اول، محرم نویدکیا با تغییراتی که در ترکیب ایجاد کرد، اولین سه امتیاز جدی دوران مربیگری خود را به دست آورد و شاهد تغییرات محسوسی در شیوه بازی این تیم بودیم.  

 

نکته قابل توجه اینکه محرم نویدکیا در مصاحبه خود پس از کسب این پیروزی، به اتفاقات سال گذشته سپاهان گریزی زد و مسائل روحی و روانی ناشی از عدم برگزاری دیدار برابر پرسپولیس را دلیل شکست تیمش در هفته اول ارزیابی کرد و راه‌حل برون‌رفت از این شرایط را تدوام پیروزی‌های تیم دانست، تا رفته رفته استرسی که در وجود بازیکنان تیم وجود دارد از بین برود.  

 

پیروزی محرم برابر آلومینیوم و همبازی سابق که تجربه بسیار بیشتری در مربیگری دارد، اولین پیروزی جدی سرمربی جوان سپاهان در چالش جدید به شمار می‌رود.

 

سپاهانِ محرم نویدکیا برابر آلومینیوم که به دلیل شرایط خاص رسول خطیبی با تمام وجود برای کسب امتیاز به نقش جهان رفته بود، نمایش امیدوارکننده‌ای ارائه داد. ترکیب اصلی این تیم که تفاوت معناداری با هفته اول پیدا کرده بود، به استثنای دقایق ابتدایی بازی، متفاوت از گذشته و مسلط نشان داد و اگر در محوطه جریمه حریف بی‌دقت نبودند، شمار گل‌هایشان از عدد یک تجاوز می‌کرد.

 

یکی از مشکلات سپاهان در بازی‌های تدارکاتی پیش فصل، گل نزدن بود و در روزهایی که محرم نویدکیا برخلاف دو فصل گذشته، به استفاده از شهباززاده به عنوان مهاجم اول تیم جلوتر از کی‌روش اصرار دارد، ثبت اولین گل فصل شماره ٩ طلایی‌پوشان در دومین بازی فصل، معنای خاصی برای مجموعه تیم داشت.

 


این نمایش در واقع همان چیزی بود که همه فوتبالدوستان اصفهانی و عاشقان محرم نویدکیا، انتظارش را می‌کشیدند و حالا  امیدوار به تکرار همین روند در بازی‌های بعدی شده‌اند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ورزش سه

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار