یک منبع نزدیک به کارزار انتخاباتی جو بایدن نامزد مدعی پیروزی در انتخابات ۲۰۲۰، می‌گوید حضور «آنتونی بلینکن» در کابینه دولت احتمالی دموکرات، به عنوان وزیر خارجه قطعی است و بازگشت به سازمان‌ها و توافق‌های بین‌المللی و برجام، توافق پاریس، و سازمان بهداشت جهانی از اولویت های وی است.
کد خبر: ۹۱۸۶۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴ 23 November 2020
به گزارش تابناک فارس: روزنامه ایندیپندنت درباره اولویت های بلینکن در مقام وزیر خارجه آمریکا می نویسد: آنتونی بلینکن انتخاب جو بایدن به عنوان وزیر خارجه آینده آمریکا است. اولویت بلینکن تحکیم جایگاه آمریکا در دنیا به عنوان متحدی قابل اطمینان و بازگشت به سازمان‌ها و توافق‌های بین‌المللی است که ترامپ از آنها خارج شده از جمله برجام، توافق پاریس، و سازمان بهداشت جهانی است.
 
یک منبع نزدیک به کارزار انتخاباتی جو بایدن نامزد مدعی پیروزی در انتخابات ۲۰۲۰، می‌گوید حضور «آنتونی بلینکن» در کابینه دولت احتمالی دموکرات، به عنوان وزیر خارجه قطعی شده است.
 
بلینکن مشاور نزدیک بایدن و مرد شماره دو وزارت خارجه آمریکا در دوران ریاست‌جمهوری باراک اوباما بود که در کارنامه خود سِمَت معاونت مشاور سابق امنیت ملی را نیز دارد.
 
آن طور که از خبرها برمی‌آید؛ بایدن فردا سه‌شنبه اطلاعات مربوط به چینش کابینه آتی خود را علنی خواهد کرد- اقدامی که با واکنش منفی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور فعلی آمریکا مواجه شد که مدعی است مادامی که تحقیق درباره تقلب انتخاباتی در جریان است، ادعای پیروزی رقیب دموکرات کذب تلقی می‌شود.
 
همزمان گفته می‌شود که حضور «جیک سالیوان» در دولت بایدن به عنوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید قطعی شده است.
برچسب ها: برجام ، آمریکا ، بایدن ، بیلکن
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار