رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه با اشاره به افزایش قیمت غیرمنطقی مرغ گفت: موجودی مرغ در سردخانه‌های استان از وضعیت مطلوبی برخوردار است و به منظور رسیدن تعادل عرضه و تقاضا و کاهش قیمت مرغ در بازار روزانه ۴۰ تن مرغ منجمد با نظارت مستقیم این سازمان توزیع می شود.
کد خبر: ۹۱۸۸۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴ 24 November 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه ر می‌شود «محسن دارابی» روز سه شنبه به ایرنا افزود: میزان جوجه ریزی در استان نسبت مدت مشابه سال گذشته هشت درصد افزایش پیدا کرده است و تا چند روز آینده شاهد افزایش بیشتر عرضه و کاهش قیمت مرغ در استان خواهیم بود.

او یکی از عوامل افزایش قیمت مرغ در استان را عرضه مرغ زنده دانست و تاکید کرد: در راستای تأمین سلامت مردم، دامپزشکی باید به بحث زنده فروشی مرغ ورود پیدا کنند و همچنین از هرگونه خروج غیرقانونی مرغ از استان جلوگیری به عمل آید.

خروج مرغ از کرمانشاه ممنوع شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت: به منظور تنظیم بازار، خروج مرغ از استان از روز دوشنبه سوم آذر ممنوع شده است.

«هدایت حاتمی» روز دوشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: همچنین به منظور جلوگیری از توزیع مرغ زنده در خارج از شبکه و کاهش روند زنده فروشی تردد خودروهای حامل مرغ در سطح استان نیز باید با نظارت دستگاه‌های اجرایی انجام شود.
معاون استاندار کرمانشاه با اشاره به دلایل افزایش قیمت گوشت مرغ در بازار گفت: وزارت جهاد کشاورزی نیز بدون برنامه ریزی در زمینه تولید مرغ اقدام کرد زیرا زمانی که جوجه ریزی ها در مهر ماه کاهش پیدا کرده بود، افزایش قیمت مرغ در ماه های آینده قابل پیش بینی بود.
حاتمی با تاکید بر اینکه مرغ تولیدی در مرغداری ها باید وارد بازار شود، تصریح کرد: در صورتی که مرغداری ها مرغ تولیدی خود را در اختیار کشتارگاه ها قرار ندهند تعهد خود برای تامین نهاده های دامی را از آنها می گیریم.
وی یادآور شد: ۴۳۳‌ تن مرغ در انبارهای سازمان پشتیبانی امور دام موجود است و می توانیم تا ۹ روز آینده مرغ منجمد مورد نیاز بازار را تامین کنیم.
«مهرداد بهرام بیگی» مدیر امور طیور جهاد کشاورزی کرمانشاه نیز با بیان اینکه در سال ۹۸ حدود ۷۲ هزار تن مرغ در استان تولید شده است، گفت: از این مقدار ۶۰ هزار تن در داخل استان مصرف و مابقی به سایر استان‌ها صادر شده است؛ همچنین در سال گذشته ۱۲ هزار تن تخم مرغ در کرمانشاه تولید شد که البته ۱۰ هزار تن کمتر از نیاز استان بود. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار