مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به اینکه امسال جشن عاطفه‌ها دو بار برگزار می‌شود، گفت: هر شهروند ساکن استان تهران روزانه ۸۰ ریال به عنوان صدقه به کمیته امداد کمک می‌کند.
کد خبر: ۹۱۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰ 09 September 2015
محسن ولیئی امروز در نشست خبری کمیته امداد با اصحاب رسانه اظهار داشت: تلاش می‌کنیم تا سالانه 10 درصد از خانواده‌های تحت پوشش را به واسطه توانمندسازی کاهش دهیم.
وی افزود: می‌پذیریم که فرآیند اعطای وام به افراد متقاضی طولانی است. به این دلیل جلساتی را با روسای بانک‌‌های استان تهران برگزار کردیم تا فرآیند طولانی شدن اعطای وام را حل کنیم.
مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت: در این استان در پایان سال 93،69 هزار و 973 خانواده به تعداد 132 هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفته‌اند به عبارتی 1.1 درصد از جمعیت استان تهران تحت پوشش کمیته امداد است که این میزان در کل کشور 5.6 درصد است. 
ولیئی با اشاره به اینکه تعداد جمعیت تحت پوشش کمیته امداد در استان تهران در مقایسه با کل کشور پایین است، عنوان کرد: این موضوع آن است که در طرح شهید رجایی افراد بالای 60 سال نیازمند و ساکن روستا در استان تهران محدود هستند و 4300 خانواد به تعداد 6700 نفر در تحت شهید رجایی تحت پوشش کمیته امداد استان تهران هستند. 
وی بیان کرد: در استان تهران نیز افرادی که به صورت موردی به کمیته امداد مراجعه می‌کنند، محدود است. در برخی از استان‌ها شاهدیم که 30 درصد اعتبارات صرف موارد موردی می‌شود یعنی افراد تمایل ندارد تحت پوشش کمیته امداد قرار گیرند اما می‌خواهند از برخی امتیازات همچون وام قرض‌الحسنه یا کمک هزینه جهیزیه استفاده کنند. 
77 درصد از خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد استان تهران زنان سرپرست خانوار هستند
مدیر کل کمیته امداد استان تهران با اشاره به زنان سرپرست خانواده تحت پوشش کمیته امداد استان تهران تصریح کرد: 53 هزار و 591 خانوار تحت پوشش کمیته امداد زنان سرپرست خانوار هستند که تعداد آنها 97 هزار و 802 نفر است به عبارت دیگر 77 درصد از خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد استان تهران زن سرپرست خانوار هستند.
ولیئی گفت: علت اینکه زنان تحت پوشش کمیته امداد قرار می‌گیرند 46 درصد به دلیل فوت همسر، 25 درصد به دلیل طلاق، 16 درصد به دلیل از کارافتادگی سرپرست خانوار و 12 درصد به دلیل سایر علل همچون زندانی بودن سرپرست خانوار است.
وی ادامه داد:  سال گذشته  کمیته امداد 185 میلیارد تومان کمک مالی مستقیم به مددجویان داشت. وقتی آسیب‌های اجتماعی همچون طلاق، اعتیاد، سالمندی و عدم آینده‌نگری برای سالمندان افزایش می‌یابد طبیعی است که متقاضی دستگاه‌های حمایتی نیز افزایش یابند. 
مدیر کل کمیته امداد استان تهران با اشاره به اقدامات کمیته امداد استان تهران در حوزه مسکن و ساختمان مددجویان تحت پوشش عنوان کرد: در زمینه خرید مسکن در حال انجام اقداماتی هستم البته اعتباراتمان نیز محدود است همچنین در خصوص تعمیرات جزئی و کلی واحدهای مسکونی مددجویان کمک‌هایی خواهیم داشت. 
* 8 هزار و 338 یتیم استان تهران تحت پوشش کمیته امداد
ولیئی تصریح کرد: 8338 خانوار تحت پوشش کمیته امداد دارای ایتام هستند و حامیانی دارند. به عبارتی 8338 یتیم دارای حامی هستند که 56هزاهر و 977 نفر به عنوان حامیان آنها محسوب می‌شوند.
وی بیان کرد: 10 هزار و 235 خانواده در قالب طرح محسنین تحت پوشش قرار گرفته‌اند. 49 هزار و 404 حامی در قالب طرح محسنین از افراد تحت پوشش حمایت می‌کنند، در طرح محسنین هر حامی با پذیرفتن یک یا چند فرزند ماهانه حداقل 20 هزار تومان به حساب بانکی او واریز می‌کند. 
* 46 درصد حامیان کل کشور ساکن استان تهران هستند
مدیر کل کمیته امداد استان تهران افزود: طبق برآوردهای انجام شده 46 درصد از حامیان کل کشور در استان تهران ساکن هستند. 
* کمک 2.5 میلیاردی افراد به کمیته امداد از طریق سامانه تلفنی 7355
ولیئی گفت: شماره تماس‌ 7355 پل ارتباطی کمیته امداد با مردم استان تهران است که افراد می‌توانند در زمینه مشاوره و اطلاع‌رسانی، جلب مشارکت مردمی، پرداخت نذورات، هدایا، صدقات و کمک به ایتام، آزادی زندانیان، فطریه و کفارات با این شماره تماس بگیرند و در طول 8 ماه گذشته، افراد 2.5 میلیارد تومان از طریق این شماره به کمیته امداد استان تهران کمک کردند. 
وی عنوان کرد: هم اکنون 7.5 میلیون صندوق صدقه در کل کشو داریم و برای هر کدام از صندوق‌ها که در معابر و ادارات نصب می‌شود باید مجوز داشته باشیم. در برخی از موارد مشاهده می‌شود که مردم کارتهای شناسایی مفقود شده را به صندوق صدقات کمیته امداد می‌اندازند که این کارتها را به پست تحویل می‌دهیم. 
مدیر کل کمیته امداد استان تهران با تاکید بر اینکه هیچگونه وجهی از صدقات و کمک‌های مردمی به کمیته امداد برداشت نمی‌شود، اظهار داشت: تمام این مبالغ به صورت صددرصد در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد. کمیته امداد برای پرداخت حقوق کارکنان و سایر هزینه‌ها ردیف اعتباری خاص دارد. 
مردم استان تهران روزانه 8 تومان به کمیته امداد صدقه پرداخت می‌کنند
ولیئی افزود: سال گذشته مردم استان تهران 38 میلیارد و 200 میلیون تومان به عنوان صدقه به کمیته امداد کمک کردند که سرانه کمک هر نفر از شهروندان استان تهران سالانه حدود 3 هزار تومان، ماهانه 250 تومان و روزانه 8 تومان است. اگر مردم استان تهران روزانه 200 تومان صدقه بدهند میزان کمک‌ها به 949 میلیارد تومان افزایش می‌یابد.
وی با اشاره به برگزاری جشن عاطفه‌ها گفت: هر سال در آغاز بازگشایی مدارس جشن عاطفه‌ها در سراسر کشور برگزار می‌شود و امسال نیز برای تامین پوشاک و لوازم تحریر دانش‌آموزان نیازمند جشن عاطفه‌ها در کل کشور برگزار خواهد شد.
* امسال جشن عاطفه‌ها دو بار برگزار می‌شود
مدیر کل کمیته امداد استان تهران ادامه داد: تفاوتی که امسال با سال‌های گذشته دارد این است که کمیته امداد و بسیج در روزهای 26 و 27 شهریور در اماکن عمومی شهر و محل‌های برگزاری نماز جمعه جشن عاطفه‌ها را برگزار می‌کنند و با آموزش و پرورش نیز توافق کردیم که در تاریخ 8 مهر نیز جشن عاطفه‌ها در مدارس برگزار شد. 
ولیئی عنوان کرد: 4433 پایگاه در سطح استان تهران در روز جشن عاطفه‌ها دایر هستند که از این تعداد 607 پایگاه ثابت 67 پایگاه سیار و 3500 پایگاه در مدارس قرار دارند، پایگاه‌های اصلی شهر تهران در امامزاده صالح، میدان شهرری، پارک دانشجو و مسجد‌النبی مستقر است.
وی بیان کرد: 13800 دانش‌آموز و 3700 دانشجو تحت پوشش کمیته امداد استان تهران هستند که برای پرداخت شهریه دانشجویان رشته‌های مصوبی را داریم که عمدتاً در دانشگاه فنی و حرفه‌ای و علمی و کاربردی موجود است که بخشی از شهریه دانشجویانی که در این رشته‌ها تحصیل می‌کنند پرداخت خواهیم کرد. 
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار