کد خبر: ۹۱۹۰۳۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۴ 24 November 2020

به گزارش تابناک سمنان کانال دیجیتال فاندری (Digital Foundry) سرانجام ویدیوی مقایسه‌ای خود از عنوان Call of Duty: Black Ops Cold War را منتشر کرد. ما شاهد یک آنالیز و بررسی دقیق هستیم که برتری هر کنسول‌ نسل بعدی را به خوبی نمایان می‌سازد.

 

جزئیات:

در کنسول‌های اکس‌باکس سری اکس و پلی‌استیشن ۵ جزئیات دقیقاََ مشابه هم هستند و تنها به نظر می‌رسد جای‌گیری برخی آبجکت‌ها به صورت تصادفی انجام شده است و به همین دلیل آبجکت‌ها دقیقاََ در جایی یکسان قرار ندارند اما نسخه‌ی سری اس در زمینه‌ی جزئیات بدتر از دو کنسول دیگر به نظر می‌رسد. در کنار این که جزئیات از بین رفته‌اند در نسخه‌ی سری اس هیچگونه رهگیری پرتویی (Ray-Tracing) وجود ندارد و این موضوع بر خلاف انتظارها تاثیر زیادی برروی خروجی گذاشته است. زمانی که نسخه‌ی سری اس را در کنار سری اکس بگذارید به وضوح شاهد تفاوت‌ها خواهید بود.

رزولوشن:

در این مبحث کنسول‌های اکس‌باکس سری اکس و پلی‌استیشن ۵ رزولوشن ۴K پویا را هدف قرار داده‌اند اما در برخی صحنه‌ها تا ۱۸۰۰p نیز افت دارند. کنسول اکس‌باکس سری اس نیز هدف خود را ۱۴۴۰p پویا قرار داده است اما بعضاََ تا ۱۲۰۰p افت می‌کند.

نرخ فریم:

مبحث نرخ فریم جذاب‌تر از دو مبحث قبلی خواهد بود. در حالت رهگیری پرتوی و نرخ فریم ۶۰ کنسول اکس‌باکس سری اکس ثبات بیشتری را ارائه می‌دهد و پلی‌استیشن ۵ در صحنه‌های مختلفی مانند انفجارهای اسکریپتد افت فریم قابل توجه‌ای را دریافت می‌کند اما در حالت کارایی ۱۲۰ فریم عملکرد پلی‌استیشن ۵ کمی بهتر از اکس‌باکس سری اکس بوده و نرخ فریم را در بیشتر صحنه‌ها بالاتر حفظ می‌کند. این کاهش نرخ فریم در اکس‌باکس سری اکس در ماموریت هلیکوپتر بیشتر دیده می‌شود.

اگرچه نرخ فریم خروجی هر کنسول در حالتی خاص نسبت به دیگری برتری دارد اما به طور کلی تجربه‌ی Call of Duty Black Ops Cold War برروی پلتفرم‌های نسل بعدی بسیار مشابه توصیف شده است و جای نگرانی وجود ندارد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:
اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار