کد خبر: ۹۱۹۲۳۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵ 25 November 2020

 

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت امروز ‌‌سه‌شنبه در خصوص آخرین وضعیت ویروس کرونا در کشور گفت: از دیروز تا امروز ۴ آذر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۷۲۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۸۰۱ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۸۸۰ هزار و ۵۴۲ نفر رسید.

وی افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۸۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۴۵ هزار و ۷۳۸ نفر رسید.

ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت در مورد تاثیر محدودیت‌های کرونایی بر آمار ابتلا و مرگ‌ومیر گفت: به طور کلی شاهد کاهش تردد در سفرهای درون‌شهری و برون‌شهری هستیم و خوشبختانه مردم همکاری خوبی در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی دارند. قطعا با ادامه رعایت محدودیت‌ها با کاهش میزان ابتلا روبه‌رو خواهیم بود، ولی برای این‌که شاهد شاخص‌های برون‌دادی باشیم باید یک تا سه هفته از محدودیت‌ها بگذرد.

حریرچی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است شاهد ادامه محدودیت‌ها در تهران باشیم یا خیر، گفت: با توجه به شدت کاهش و ملاحظات اقتصادی و اجتماعی ممکن است محدودیت‌ها ادامه داشته باشد، ولی همه‌چیز به آینده و روند بیماری بستگی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار