کد خبر: ۹۱۹۲۴۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲ 25 November 2020

در این مطالب قصد داریم بپردازیم به تعدادی از مشکلاتی که بخش قابل توجهی از خریداران اولین سری تولید شده از کنسول پلی‌استیشن ۵ تا کنون آن‌ها را گزارش کرده‌اند و راه‌حل‌های اینترنتی را برای برخی از آن‌ها ارائه کنیم. در ادامه‌ی این پست با گیمفا همراه باشید.

 

آغاز نسل کنسول‌ها در صنعت بازی‌های ویدئویی همواره با سر و صدای بسیاری همراه بوده که بخشی از آن‌ها ناشی از بازی‌های ویدئویی تازه‌نفس عرضه شده برروی سخت‌افزارهای نسل جدید و بخش دیگر نیز ناشی از قطعات داخلی کنسول‌های تازه ورودی است که وظیفه‌ی خود را به درستی انجام نداده‌اند. چه کسی است که یاقوت سه چشمه‌ی مایکروسافت در آغاز نسل هفتم بازی‌های ویدئویی را به یاد نداشته باشد؟ یاقوت‌‌هایی که گاهی خبر از عدم اتصالات صحیح درونی قطعات کنسول اکس‌باکس ۳۶۰ می‌دادند و گاهی خبر از مرگ آن.

حال چند هفته‌ای است که شرکت سونی و مایکروسافت رسماً نسل نهم بازی‌های ویدئویی را با روانه کردن کنسول‌های قدرتمند خود به بازارهای جهانی آغاز کرده‌اند؛ بسیاری از بازی‌بازان سراسر جهان در حال لذت بردن از آن هستند و بسیاری دیگر نیز چشم‌ به انتظار نشسته‌اند تا روزی برسد که بتوانند صحنه‌ی ورود کنسول نسل نهمی به محوطه‌ی اتاقشان را مشاهده کنند. اما در این بین دسته‌ی دیگری از بازی‌بازان وجود دارند که احتمالاً از دسته‌ی دومی که هم‌اکنون فکر می‌کنند نگون‌بخت‌ترین بازی‌بازان روی کره‌ی زمین هستند هم نگون‌بخت‌تر هستند و آن‌ها کسانی نیستند جز افراد بدشانسی که کنسول نسل نهمی خریده‌اند اما از نوع خرابشان را.

اگرچه خوش‌بختانه به نظر می‌رسد تعداد این افراد نسبت به نسل‌های گذشته‌ی کنسول‌های بازی کمتر بوده است و دو شرکت سونی و مایکروسافت تمام تلاش خود را کرده‌اند که تا حد امکان شاهد کمتر شدن این گونه‌ی نادر از بازی‌بازان باشیم.

با این وجود تا بدین لحظه گزارشات قابل توجهی از سوی بازی‌بازان مبنی بر وجود مشکلات کوچک و بزرگ در سخت‌افزار کنسول‌های نسل نهمی منتشر شده است که البته اکثر آن‌ها نیز به کنسول پلی‌استیشن ۵ مربوط می‌شوند. در ادامه قصد داریم بپردازیم به عمده‌ترین مشکلاتی که تا کنون در رابطه با کنسول نسل نهمی شرکت سونی گزارش شده است و همچنین بررسی راه‌حل‌هایی که برخی از بازی‌بازان با انجام آن‌ها موفق به رفع ایراد کنسول خود شده‌اند.

تولید آلودگی صوتی (نویز)

یکی از مشکلاتی که همواره در سری اول کنسول‌هایی که از خطوط تولید خارج می‌شوند وجود داشته، صدایی ناهنجار قطعاتی است که به درستی در جای خود قرار نگرفته‌اند. کنسول پلی‌استیشن ۵ نیز از این قائده مستثنی نیست و در همان روزهای ابتدایی شاهد گزارشاتی از وجود نویز در کنسول نسل نهمی شرکت سونی بودیم.

تولید نویز از سوی کنسول می‌تواند به دلایل گوناگونی باشد که عمده‌ترین آن نیز زمانی شنیده می‌شود که دیسکی داخل درایو کنسول قرار می‌گیرد. بسیاری از بازی‌بازان به محض آنکه برای اولین بار بلو-ری یک بازی را در داخل دستگاه خود قرار می‌دهند و صدای غیر عادی را می‌شنود، به این فکر می‌کنند که کنسول آن‌ها دارای مشکلی جدی و نگران‌کننده است ، اما اکثراً صدای ناشی از درایو کنسول به عوامل بیرونی مربوط می‌شوند. برای کسب اطمینان از این موضوع که مشکل دقیقاً از کجا نشأت می‌گیرد، لازم است به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • مطمئن شوید کنسول پلی‌استیشن ۵ برروی سطحی محکم قرار داشته باشد.
  • اگر کنسول خود را به صورت عمودی قرار می‌دهید، اطمینان حاصل کنید که قطعات داخلی پایه از جمله پیچ قرار داده شده در داخل آن به درستی در جایگاه خود نصب شده باشند.
  • مطمئن شوید بدنه‌ی کنسول در نزدیکی و یا چسبیده به اجسام خارجی قرار نگرفته باشد.

اما مدتی بعد گزارشاتی از سوی برخی از بازی‌بازان منتشر شد که صدای تولید شده از کنسول خود را مربوط به Coil whine (به صدای آزاردهنده‌ای ناشی از میدان مغناطیسی گفته می‌شود) می‌دانستند. نویزهای ناشی از Coil whine عموماً از دسته مشکلاتی نیستند که بتواند توسط افراد غیر حرفه‌ای رفع شود.

با این حال آقای فرنک کینبورگ (Frank Keienburg)، کارگردان استودیوی مشهور بازی‌سازی سوپرسل (Supercell) طبق اطلاعاتی که به تازگی در حساب توییتر خود به اشتراک گذاشته‌اند، به نظر می‌رسد بخشی از مشکلاتی که احتمال داده می‌شود به Coil whine کنسول پلی‌استیشن ۵ مربوط هستند، در واقع از جای دیگری نشأت می‌گیرند.

بر اساس صحبت‌های ایشان، احتمالاً بخشی از صداهای ناهنجاری که از کنسول پلی‌استیشن ۵ شنیده می‌شود، در واقع ناشی از اتصالات نامناسب برچسب‌های داخلی بدنه‌ی کنسول است که شما می‌توانید با برداشتن کامل آن‌ها این مشکل را برطرف کنید (این برچسب‌ها هیچ تفاوتی در عملکرد کنسول ایجاد نخواهد کرد و صرفاً برای اطمینان حاصل کردن از اینکه آیا تا کنون شخصی اقدام به گشودن دستگاه کرده است و یا خیر استفاده می‌شوند)

 

ناپدید شدن آیکون بازی‌ها پس از گذراندن مراحل نصب

خوش‌بختانه مشکلاتی که از این پس به آن‌ها اشاره خواهیم کرد، در دسته‌ی باگ‌های نرم‌افزاری قرار می‌گیرند که اگرچه ممکن است موقتاً برای بازی‌بازان مشکلاتی را ایجاد کند، اما مطمئناً با گذر زمان و انتشار به‌روزرسانی از سوی شرکت تولیدکننده به صورت کامل برطرف خواهند شد.

طبق گزارشات منتظر شده از سوی برخی از بازی‌بازان، مشاهده شده است که گاهاً بازی‌هایی که از روی دیسک برروی پلی‌استیشن ۵ نصب شده‌اند، پس از یک‌بار خاموش کردن دستگاه و یا درآوردن بلو-ری از داخل دستگاه از روی حافظه‌ی کنسول به کلی پاک می‌شوند.

بر اساس بررسی برخی افراد به نظر می‌رسد عمدتاً این مشکل زمانی رخ خواهد داد که بلافاصله پس از نصب بازی دیسک از داخل دستگاه بیرون آورده شود. به همین دلیل توصیه می‌شود تا پایان مرحله‌ی دریافت آخرین به‌روزرسانی بازی، دیسک از داخل کنسول خارج نشود. همچنین عده‌ای دیگر توصیه کرده‌اند که هنگام نصب بازی برروی پلی‌استیشن ۵، کنسول را در حالت آفلاین قرار دهید، زیرا احتمال می‌رود که این مشکل زمانی رخ خواهد داد که قبل از نصب شدن کامل بازی از روی بلو-ری، کنسول سعی در نصب آخرین به‌روزرسانی دریافت شده برای بازی بکند.

 

گیر کردن بازی در صف دانلودها

این مشکل باعث می‌شود هنگامی که قصد دانلود بازی را دارید، این عنوان به صورت ناخواسته وارد بخش صف دانلود (Queued for Download) شود، بدون آنکه بتوان آن را لغو و یا آن را به لیست در حال دانلودها اضافه کرد.

خوشبختانه این مورد یکی از مشکلاتی است که کمپانی سونی برای آن راه‌حل ارائه کرده است. شما برای رفع این مشکل باید به حالت Safe mode بروید (برای انجام این کار، در حالی که کنسولتان خاموش است، دکمه‌ی پاور را برای چند ثانیه تا هنگام شنیدن دومین صدا داخل نگه دارید) و سپس برروی گزینه‌ی Rebuild Database کلیک کنید تا بازی‌های گیر کرده در داخل صف دانلودها دوباره امکان دریافت پیدا کنند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: گیمفا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار