نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی از کاهش ۱۰ هزار تومانی قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز قیمت هر کیلو مرغ زنده ۱۹ هزار تومان و مرغ گرم ۲۸ هزار تومان است.
کد خبر: ۹۲۰۱۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۸ 29 November 2020

گبه گزارش تابناک سمنان حبیب اسداله نژاد نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشت  از کاهش ۱۰ هزار تومانی قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۹ تا ۲۰ هزار تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۲۸ هزار تومان است.

وی افزود: هم اکنون قیمت هر قطعه جوجه یکروزه به ۴ هزار تومان رسیده که علت این گرانی ناشی از بارگزاری نهاده در سامانه بازارگاه و افزایش تامین سهمیه نهاده است.

اسداله نژاد ادامه داد: علی رغم تخصیص سهمیه، اما تامین به طور کامل صورت نگرفته است به طوریکه واحد‌هایی که مبادرت به خرید از سامانه بازارگاه کردند، تجار به دلایل متعدد از جمله عدم همخوانی اطلاعات و عدم وجود ماشین بارگیری را به کندی انجام می‌دهند. به عنوان مثال برخی واحد‌های مرغداری با گذشت ۱۵ تا ۱۶ روز از جوجه ریزی و ۲۰ روز از خرید، هنوز نهاده دریافت نکرده اند.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی با اشاره به علل کاهش قیمت مرغ در بازار بیان کرد: دولت بواسطه توافق با برخی مجموعه‌های نهاده دامی سعی کرده مرغ خریداری کند که این امر منجر به کاهش قیمت شده است، اما این سیاست دولت مبنی بر تزریق مابه التفاوت نهاده نادرست است که تولیدکننده زیان خود را با دریافت نهاده بیشتری جبران کند.

به گفته اسداله نژاد، با استمرار روند فعلی توزیع نهاده‌های دامی صنعت مرغداری در ورطه نابودی قرار می‌گیرد.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی قیمت تمام شده مرغ را ۱۹ تا ۲۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: اگر کل نهاده‌های مورد نیاز با نرخ مصوب تامین شود، مرغدار مکلف است مرغ تولیدی خود را با نرخ مصوب عرضه کند، اما بستن راه‌های خروجی استان‌های تولیدکننده اصلی مرغ به منظور عرضه با نرخ مصوب به دولت، اقدامی ضد تولید است که واحد‌های خرد را به مرز ورشکستگی می‌کشاند.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی با بیان اینکه رفع چالش و بحران مرغ از اراده و توان واحد‌های تولیدی خارج است، گفت: مسئولیت تامین نهاده‌ها بر عهده دولت است و مسئولان دولتی باید مشکلات تامین و ترخیص نهاده و تخصیص ارز را حل کند.

اسداله نژاد با بیان اینکه سامانه بازارگاه تنها مرجع توزیع نهاده دامی در سطح کشور است، افزود: سامانه بازارگاه از فساد و سوءاستفاده در قبال توزیع نهاده دامی جلوگیری می‌کند و در شرایطی که ورودی نهاده به سامانه بازارگاه کم است، وزارت جهاد کشاورزی تقصیری ندارد چرا که تامین نهاده و تحویل به سامانه بازارگاه بر عهده وزارت صمت و توزیع با وزارت جهاد کشاورزی است که با عدم تامین به موقع، سامانه بازارگاه دچار ایراد است.

وی در پایان تصریح کرد: بنابر اعلام وزارت صمت، طی ۲ تا ۳ روز یک‌میلیون تن کالا ترخیص شده که با بارگیری در سامانه بازارگاه، مرغداران می‌توانند نهاده مورد نیاز را خریداری کنند که امیدواریم این روند استمرار یابد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار