مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی از کاهش قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ گرم ۲۶ تا ۲۹ هزار تومان است.
کد خبر: ۹۲۰۴۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۹ 30 November 2020

به گزارش تابناک سمنان محمد علی کمالی سروستانی مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی درباره آخرین تحولات بازار مرغ اظهار کرد: امروز متوسط قیمت هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری  ۱۶ هزار تومان، مرغ آماده به طبخ در کشتارگاه ۲۲ هزار و ۳۷۰  تومان و در خرده فروشی ۲۶ تا ۲۹ هزار تومان است.

وی از کاهش ۷ تا ۱۰ هزار تومانی قیمت‌مرغ نسبت به هفته گذشته در بازار خبر داد و گفت: در هفته گذشته هر کیلو مرغ با نرخ ۳۷ تا ۳۸ هزار تومان و در برخی فروشگاه‌ها ۴۰ تا ۴۲ هزار تومان فروخته شد که با توزیع نهاده، قیمت مرغ روند نزولی به خود گرفته است.

کمالی سروستانی با اشاره به اینکه قیمت جوجه یکروزه ۱۰۰ درصد افزایش یافته است، بیان کرد: قیمت کنونی هر قطعه جوجه یکروزه بواسطه ازدیاد تقاضا برای جوجه ریزی به ۴ هزار و ۲۰۰ تا ۴ هزار و ۸۰۰ تومان رسیده است.

 

مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی با بیان اینکه هفته گذشته میزان قابل قبولی نهاده دامی با نرخ مصوب در اختیار مرغداران قرار گرفت، گفت: با توجه به توزیع نهاده دولتی، قیمت در بازار آزاد تا حدودی کاهش یافته است.

به گفته وی، قیمت هر کیلو کنجاله سویا در بازار آزاد به ۱۳ تا ۱۴ هزار تومان و ذرت ۳ هزار و ۶۰۰ تا ۴ هزار و ۳۰۰ تومان کاهش یافت.

این مقام ‌مسئول درباره آینده بازار مرغ بیان کرد: بازار مرغ به تداوم تامین نهاده با نرخ مصوب بستگی دارد به طوریکه در صورت تامین ذرت و کنجاله مورد نیاز مرغداران، قیمت تا پایان سال متعادل خواهد بود، درغیر این‌صورت مجدد افزایش می‌یابد.

کمالی سروستانی توزیع نهاده‌های دامی را علت اصلی کاهش قیمت مرغ در بازار اعلام کرد و گفت: هرچه به پایان سال نزدیک می‌شویم، مرغداران میزان جوجه ریزی خود را افزایش می‌دهند تا در تعطیلات کمبودی در عرضه نداشته باشیم.

وی ادامه داد: طبق روال معمول، در چند روز نخست ماه با واریز حقوق‌های کارمندی و کارگری تقاضا برای خرید مرغ در بازار افزایش می‌یابد، ضمن آنکه در مواقعی که قیمت بالا می‌رود، هجوم برای خرید مرغ بیشتر می‌شود که با ازدیاد عرضه و تداوم تولید، بازار مرغ به سمت تعادل می‌رود.

کمالی سروستانی درباره آخرین وضعیت جوجه ریزی گفت: با توجه به شرایط تامین‌نهاده‌های دامی پیش بینی می‌شود که تا پایان ماه جوجه ریزی به ۱۲۰ میلیون قطعه برسد.

مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی ادامه داد: با توزیع نهاده‌های دامی پیش بینی می‌شود که بازار به آرامش برسد.

وی در پایان با بیان اینکه نسبت به سامانه بازارگاه نظر مثبتی نداریم، تصریح کرد: با وجود آنکه سامانه بازارگاه گرفتاری و سرگردانی زیادی برای مرغداران از زمان صدور حواله تا توزیع برای مرغداران ایجاد کرده است، همین امر موجب شده در زمانیکه جوجه در سالن‌ها ریخته نشده، نهاده مورد نیاز را از بازار آزاد خریداری کنند که با این وجود روش توزیع باید تغییر کند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار