مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با بیان اینکه تعهد اشتغال استان در سال جاری ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر است، گفت: تاکنون ۵۳ درصد از این میزان محقق شده است.
کد خبر: ۹۲۰۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱ 02 December 2020
 
۵۳ درصد تعهد اشتغال استان سمنان محقق شده است

به گزارش تابناک سمنان اسماعیل غنیان ظهر چهارشنبه در نشست جلسه ویدئوکنفرانسی کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان سمنان که به میزبانی استانداری برگزار شد با بیان اینکه در سال جاری ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر تعهد اشتغال برای استان در نظر گرفته شده است، بیان کرد: تاکنون ۵۳ درصد از این میزان محقق شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با توجه به مباحث و محدودیت‌های ناشی از کرونا ۱۰ درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۳۲ میلیارد تومان در مرحله پنجم تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری در قالب تسهیلات ترمیمی به استان سمنان اختصاص یافت که به ده طرح پرداخت خواهد شد، افزود: از ۳۰۱ میلیارد تومان تسهیلات حمایتی و صرفاً اشتغال روستایی و عشایری، تاکنون ۸۳ درصد از تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری در استان جذب شده است که با تکمیل تسهیلات ترمیمی و تعیین تکلیف و پرداخت این تسهیلات، درصد جذب بهبود خواهد یافت.

پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی

دبیر کارگروه اشتغال استان سمنان در ادامه گفت: در سال جاری به ۹۵ طرح، مبلغ یک میلیارد و ۶۳۰ میلیون تومان در قالب تسهیلات حمایت‌مالی برای ایجاد اشتغال در مشاغل خانگی پرداخت شده که حدود ۳۲ درصد از تعهد تسهیلات اعتباری اختصاص یافته در این بخش را محقق کرده است.

غنیان با بیان اینکه سهمیه استان سمنان در تسهیلات ویژه کرونا نیز ۳۸۲ میلیارد تومان است، گفت: تاکنون ۴۲ میلیارد تومان پرداخت شده که ۱۱ درصد از این میزان را شامل می‌شود همچنین با پرداخت تسهیلات اشتغال که در بانک‌های عامل استان در حال بررسی هستند، برای حدود ۲ هزار و ۷۰۰ نفر اشتغال جدید در استان فراهم می‌شود.

وی افزود: در سال ۹۹ بالغ بر ۱۴۰۰ مورد بازدید اختصاصی در زمینه نحوه اجرای دستورالعمل‌ها و شیوه نامه پیشگیری از شیوع کرونا در بنگاه‌های اقتصادی پیش بینی شد که در هشت ماهه نخست سال جاری، بیش از هزار بازدید انجام شده است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار