کد خبر: ۹۲۰۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۸ 02 December 2020

 

به گزارش تابناک سمنان مازراتی قصد دارد طی پنج سال آینده کل مجموعه اتومبیل‌های خود را الکتریکی کند اما همان‌طور که الکرک (Electrek) اشاره کرده است، نباید انتظار داشته باشید که این شرکت خودروساز از هم‌اکنون مدل‌های الکتریکی بسیاری را به بازار عرضه کند. طی یک رویداد آنلاین مد و در مصاحبه با رویترز، مدیرعامل مازراتی، داوید گراسو (Davide Grasso) گفت که این برند قصد دارد تا از سال ۲۰۲۱ و طی پنج سال، همه خودروهای خود را دارای سوخت الکتریکی کند. این شرکت خودروهای تولیدی خود را یا به‌صورت پلاگین هیبریدی یا تماماً الکتریکی به بازار عرضه خواهد کرد.

پس از شروع به کار خودروی سدان قبله (Ghibli) در اوایل سال جاری، عرضه خودروهای الکتریکی این شرکت با معرفی SUV جدید گرکل (Grecale) که سال آینده عرضه می‌شود، ادامه خواهد یافت. مازراتی دو نسخه از این خودرو را به فروش خواهد رساند: یکی با موتور احتراق سنتی و دیگری که از نوع پلاگین هیبریدی است. یک مدل کاملاً الکتریکی از SUV نیز در تاریخ دیگری ارائه خواهد شد. گراسو گفت:

مدل‌های جدید گرن توریسمو (Gran Turismo) و گرن کبریو (Gran Cabrio) نیز الکتریکی خواهند شد. در پنج سال آینده کلیه خودروهای ما الکتریکی خواهد شد.

انتظار می‌رود نسخه کاملاً الکتریکی گرن توریسمو در اوایل سال ۲۰۲۱ عرضه شود.

شرکت مادر مازراتی یعنی فیات کرایسلر (Fiat Chrysler) شرکتی در صنعت خودرو است که به‌صورت کندتر به استقبال خودروهای الکتریکی می‌رود. این شرکت قصد دارد تا سال ۲۰۲۲ حداقل حدود ۳۰ وسیله نقلیه را الکتریکی کند و برای دور شدن از موتورهای بنزینی با فشار زیادی از طرف رگلاتورها روبرو است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تکفارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار