پژمان صالحی فر در گفتگو با تابناک:
مدیر کل انتقال خون کرمانشاه گفت: لازم است تا بهبود یافتگان کرونا، برای کمک به سایر بیماران، پلاسما خون اهدا کنند.
کد خبر: ۹۲۱۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰ 06 December 2020

پژمان صالحی فر در گفتگو با خبرنگار  تابناک کرمانشاه،اظهار کرد: با توجه به استقبال بالای مردم در دو هفته گذشته از حضور در مرکز انتقال خون، ذخایر خونی در حال حاضر در شرایط مطلوبی قرار گرفته است. خون و فرآورده های خونی، طول عمر بالایی برای نگهداری ندارند به خصوص پلاکت که فقط سه روز قابل نگهداری است، بنابراین اگر 10 هزار پلاکت هم داشته باشیم سه روز دیگر هیچ پلاکتی نداریم.

وی ادامه داد: پس اهدا کننده باید هر روز به شکل مستمر حضور داشته باشد تا بتوانیم پلاکت مورد نیاز را تامین کنیم. نکته دیگر نزدیک شدن به فصل سرد سال است که در این فصل اهدا کنندگان به دلیل شرایط جوی، معمولا کمتر خون اهدا می کنند و با توجه به افزایش اعمال جراحی مختلف، مصرف نیز بالا می رود. پس حضور مستمر و مداوم اهدا کنندگان لازم است.

مدیر کل انتقال خون کرمانشاه با اشاره به اینکه موافق ازدحام و شلوغی مرکز انتقال خون نیستیم، یادآور شد: در این شرایط ایجاد ازدحام ممکن است منجر به نارضایتی مردم و امکان انتقال بیماری شود. اما اهدا کنندگان می توانند با استفاده از همکاران روابط عمومی یا سامانه نوبت دهی، نوبت دریافت کرده و بر اساس زمان مشخص شده در مرکز حاضر شوند.

صالحی فر تاکید کرد: از بهبود یافتگان کویید ١٩ درخواست می کنم اگر حداقل ٢٨ روز از بیماری شان گذشته و بیماری زمینه ای خاصی ندارند، پلاسما خود را اهدا کرده تا کمکی برای سایر بیماران باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار