‌کشتی ایران در خطر جدی؛
به گزارش تابناک سمنان: علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه کشتی ایران درخطر است، گفت: اگر این روند ادامه یابد تا پنج سال آینده از کشتی خبری نخواهد بود.
کد خبر: ۹۲۲۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۱ 08 December 2020

رئیس فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران بعدازظهر سه‌شنبه در دیدار با استاندار سمنان بابیان اینکه کشتی آرام‌آرام در شهرهای بزرگ در حال کنار گذاشته شدن است و این زنگ خطری جدی برای علاقه‌مندان و دوستداران این رشته‌ی کهن و اصیل ایرانی بشمار می‌رود، اظهار داشت: کشتی ایران درخطر است و اگر این روند ادامه یابد تا پنج سال آینده از کشتی خبری نخواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه کشتی یک‌رشته‌ی اصیل و کهن ایرانی است و همچون فرش و پسته‌ی ایران به‌عنوان یک برند و نشان کشور بشمار می‌رود، افزود: راه‌اندازی برنامه‌ی دایره‌ی طلایی و افزایش فعالیت‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی در فضای مجازی ازجمله اقدامات جدیدی است که باهدف ارتقا سطح کشتی و گسترش همه‌جانبه‌ی آن در حال انجام است.

علیرضا دبیر با اشاره به اینکه راهکارهای ارتقای کشتی در استان‌های کشور و دنیا مورد ارزیابی قرار گرفته است، تصریح کرد: آسیب‌شناسی از وضعیت موجود کمک شایانی به ارتقای این ورزش اصیل ایرانی می‌کند.

دبیر با اشاره به‌ضرورت دیدار چهره به چهره با استانداران و مسئولان ورزش استان‌های کشور بیان کرد: در صورت بی‌توجهی و سهل‌انگاری نسبت به آن شاهد کم رونقی و نابودی آن خواهیم بود.

وی گفت: استان سمنان می‌تواند با قهرمان‌پروری و استعدادیابی به کشتی کشور کمک نماید، چراکه اگر این استان یک قهرمان کشتی را به عرصه‌ی بین‌الملل ارائه نماید بی‌شک تا سال‌ها آثار مثبت و تشویقی آن در میان جوانان و نوجوانان استمرار خواهد یافت.

رئیس فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران بابیان اینکه قهرمان‌پروری و معرفی قهرمانان به دنیا تنها هدف اصلی در این راستا نیست، تأکید داشت: این رشته می‌تواند علاوه بر غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان، سهم مؤثری در کاهش تخلفات و اقدامات حاشیه‌ای ایفا کند.

دبیر با تأکید بر اینکه هر چه در حوزه ورزش سرمایه‌گذاری شود، بی‌تردید از میزان بزهکاران و متخلفان کاسته خواهد شد، ابراز کرد: تأمین امکانات سخت‌افزاری و موردنیاز کشتی و اعتبارات موردنیاز جهت استعدادیابی و پرورش ورزشکاران توانمند مهم‌ترین مطالبه این نهاد از استاندار سمنان است.

وی با اشاره به اینکه برخی از شهرستان‌های استان سمنان استعداد و توانمندی توسعه و گسترش ورزش کشتی را در خود دارد، گفت: در صورت مشارکت بیشتر فرمانداران می‌توانیم آینده‌ای درخشان را برای کشتی استان سمنان تصور کنیم.

استاندار سمنان نیز در این دیدار بابیان اینکه مهم‌ترین اقدام در جهت توسعه ورزش برنامه‌ریزی و ارائه الگوی کاری مناسب و اجرایی است، اظهار داشت: تمام ایرانیان کشتی را دوست داشته و با این رشته ورزشی مأنوس هستند.

علیرضا آشناگر با تأکید بر اینکه بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در استان برای رشد و توسعه این رشته ورزشی در دستور کار است، خاطرنشان کرد: با توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود در استان سمنان، مسئولان هیئت کشتی استان می‌توانند با استعدادیابی از میان چهره‌های علاقه‌مند و همچنین ظرفیت‌سنجی از امکانات و تجهیزات موجود و با ارائه برنامه راهبردی و عملیاتی، تلاش کنند.

وی بابیان اینکه استان سمنان ظرفیت لازم برای کسب رتبه‌های برتر در شاخص‌های مختلف ورزشی را دارد، عنوان کرد: توسعه ورزش یکی از اولویت‌های مدیران استان است و این امر علاوه بر حل معضلات اجتماعی، سبب ایجاد مصونیت برای ورزشکاران و جامعه خواهد شد.

استاندار سمنان گفت: جوانان و نوجوانان ما جهت رشد و پرورش روحی و روانی خود نیاز به الگو دارند و در حال حاضر الگوسازی‌های ورزشی با ویژگی‌ها و معیارهای موردنظر بسیار کم شده است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار