برگردم بازهم درخواست جدایی می‌دهم
سفره دل لیونل مسی در مصاحبه با لاسستا باز شد. این اولین مصاحبه او پس از 4 ماه بود و در مورد آینده، دلیل درخواست جدایی از بارسا و بسیاری مسائل حاشیه‌ای دیگر حرف زد.
کد خبر: ۹۲۷۷۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰ 28 December 2020

به گزارش تابناک سمنان  دوشنبه گذشته شبکه لاسستا خبر از مصاحبه اختصاصی با لیونل مسی برای پایان سال 2020 داد. جوردی اِووله خبرنگار مشهور کاتالان به خانه مسی در کاستلدفلس بارسلونا رفت و هرچند نسبت به زمان تعیین شده به خاطر دیر رسیدن تاکسی تاخیر داشت ولی مصاحبه‌ای طولانی با لیونل مسی در فضایی دوستانه داشت و به ادعای خودش تاکنون هیچ خبرنگاری موفق نشده مسی را برای ساعت‌ها اینچنین به حرف بکشد.

قرار بود این مصاحبه هفته گذشته پخش شود ولی به دلیل پخش سخنرانی پادشاه اسپانیا و نیز پخش مستقیم جنبش جمع آوری کمک مالی برای بیماران مبتلا به کرونا، پخش مصاحبه یک هفته به تاخیر افتاد.

 

 

 

اِووله در مصاحبه با کادنا سر و در مورد این مصاحبه گفته بود:« دوست داشتم با مسی بیشتر آشنا شوم و این برایم مهم بود که بدانم مسی چه کسی است و چطور فکر می کند.

از دو ماه پیش درخواست مصاحبه با او را مطرح کرده بودیم تا اینکه این هفته به ما اعلام شد می توانیم به منزل او برای مصاحبه برویم و باید بگویم که مسی در این مصاحبه به طور دقیق در مورد آینده اش حرف زد و باعث شگفتی ام شد. او در مورد آینده اش چیزهایی گفت که متعجبم کرد.

مسی پیش از این گفته بود که در اوج پاندمی کرونا دوست ندارد در مورد مسائلی دیگر حرف بزند و دلیل تاخیر در مصاحبه همین بود. او بسیار متواضعانه و فروتن حرف زد. باید بگویم که در نهایت این بیشتر به یک صحبت دوستانه تبدیل شد تا یک مصاحبه رسمی.»

 

بخش هایی کوتاه از این مصاحبه یکشنبه هفته پیش و نیز روز گذشته پخش شد که در آن لیونل مسی از تابستان بد خود و ارسال بوروفکس برای جدایی از بارسلونا حرف زد و همچنین از پپ گواردیولا و لوئیس انریکه به عنوان بهترین مربیان دوران فوتبالش یاد کرد.

 

این مصاحبه امشب به طور کامل از لاسستا پخش شد که در زیر شرح کامل آن را می‌توانید بخوانید:

 

 

 

 

برنامه برای کریسمس:« پس از بازی با وایادولید به آرژانتین خواهم رفت. خانواده ام آنجا هستند و همسرم آنتونلا همراه فرزندانم نیز به روساریو رفته است. کریسمس تعداد زیادی از اقوام دور هم جمع می شویم و روزی است برای اینکه کنار هم جشن بگیریم. مادرم آنجاست، برادرانم و خواهرم. کریسمس در کنار خانواده برای من روزهای بی همتا هستند. نمی دانم امسال چند نفر جمع خواهیم شد. 10 نفر یا بیشتر.»

 

 

Lionel Messi plays card games, engages in fun fitness activities with wife  and kids: Watch

 

 

فرزندان:« الان سه فرزندم باعث می شوند تا کمتر فرصتی برای استراحت در خانه داشته باشم.  سه تا هستند و همیشه در خانه دنبال شان هستم و هر کدام هم شخصیت خاص خود را دارند که بیش از هر چیزی مرا تحت تاثیر قرار می دهند.»

 

ورزشکاران مورد علاقه و تحسین برانگیز:« تعدادشان زیاد است. رافا نادال، راجر فدرر، لبرون جیمز...خیلی ها. در فوتبال کریستیانو رونالدو را تحسین می کنم و هر ورزشکار برجسته ای در ورزش های مختلف.»

 

بازی های کامپیوتری:« الان خیلی کم ولی قبل از تولد اولین فرزندم تمام اوقات فراغتم مشغول بازی با پلی استیشن بودم. الان نیز گاهی با تیاگو بازی می کنم و نسبت به یکی دو سال قبل فعالیتم در این زمینه بیشتر شده است. تیم خاصی را در پلی استیشن انتخاب نمی کنم. هر دو تیمی که تیاگو بخواهد.»

 

 

 

 

ارزش پیراهن بارسلونا:« برایم همه چیز است. بارسلونا زندگی من است. از 13 سالگی در بارسلون زندگی می کنم یعنی بیشتر در اینجا رشد کرده ام تا در کشورم. اینجا همه چیز را یاد گرفتم و به عنوان انسان و فوتبالیست رشد کردم. بارسلونا به من همه چیز داده است و یک رابطه عاطفی با این شهر و باشگاه و مردمش دارم. فرزندانم در بارسلون متولد شده اند و تمام حسم به بارسلونا واقعی است.»

 

هدیه دادن پیراهن:« نمی دانم؛ هشتاد یا نود یورو هزینه دارد. برای هر بازی یک پیراهن به ما می دهند ولی اگر بخواهیم به کسانی دیگر هدیه بدهیم باید پیراهن را بخریم و به ما تخفیف زیادی هم نمی دهند.»

 

شرایط فعلی:« واقعیت این است که من امروز شرایط خوبی دارم. ولی این هم درست است که در تابستان شرایط خیلی بدی داشتم. مساله به گذشته برمی گشت. اتفاقاتی که پیش از تابستان افتاده بود. به خاطر پایان بدی که فصل پیش داشت و مساله ارسال بوروفکس و همه این مسائل... من در شروع فصل جدید سعی کردم دیگر به این مساله نپردازم.

در حال حاضر من شرایط خوبی دارم و احساس می‌کنم می‌توانم برای هر افتخار ممکنی که در پیش باشد مبارزه کنم. من الان هیجان دارم. می دانم که باشگاه دوران سختی را سپری می‌کند. بارسلونا به عنوان باشگاه با شرایط دشواری مواجه است که منشا بیرونی دارد ولی من بی صبرانه منتظر بازی‌های بعدی هستم.»

 

 

 

 

شرایط اقتصادی بارسا:« باشگاه تحت تاثیر پاندمی کرونا شرایط خوبی ندارد و چیزی که می دانم این است که اوضاع بارسلونا واقعا خراب است. خیلی بد و مشکل است به وضعیت گذشته برگردد.»

 

ژست های مسی:« من خود واقعی  ام هستم و نقش بازی نمی کنم. به این فکر نمی کنم دیگران در مورد حرکتم چه برداشتی می کنند. خیلی ها بدون اطلاع در مورد من حرف می زنند. این روزها می توان هر دروغی گفت و انگار نه انگار. مردم نیز دروغ ها را باور می کنند مردم باید بدانند هر چیزی که از رسانه ها و تلویزیون می بینند و می خوانند واقعیت ندارد.»

 

آخرین باری که مسی گریه کرد:« به خاطر فوتبال این اواخر گریه نکرده ام هرچند عذاب و سختی زیاد به من تحمیل شده است. در مورد دلیل گریه کردنم وارد جزئیات نمی شوم اما همینقدر بدانید که اخیرا فوتبال مرا به گریه نینداخته است.»

 

 

 

 

ورود به بارسلونا در 13 سالگی:« روزهای سختی بود چون فقط 13 سال داشتم. مدرسه و دوستانم در آرژانتین را ترک کرده بودم و همه چیز تازگی داشت. زندگی ام به طور کامل عوض شد. در بارسلونا کسی را نمی شناختیم و شخصیتم نیز به گونه ای دیگر بود. از خانواده تقریبا جدا شده بودم و خواهرم آن زمان فقط 5 سال داشت و بیش از من عذاب می کشید. مادرم مجبور شد به آرژانتین برگردد. با پدرم که تنها می شدیم به من می گفت همه چیز به خودت بستگی دارد. می خواهی بمانی می مانیم و اگر دوست داشته باشی بر می گردیم ولی من به وضوح می خواستم بمانم. همه چیز خیلی سریع گذشت. در اولین بازی در تیم های پایه مصدوم شدم و هرچند سال اول سخت بود ولی به تدریج اوضاع خوب شد.»

 

شوخی بازیکنان در رختکن با جوزپ ماریا بارتومئو(رئیس قبلی):« بله برخی او را با یک لقب خاص صدا می کردند ولی من هرگز.»

 

زندگی شخصی لیونل مسی:« همه چیز طبیعی است و گاهی حوصله مان سر می رود. صبح بلند می شویم، صبحانه می خوریم. فرزندان مان را به مدرسه می بریم و سپس راهی تمرین می شوم. بر می گردم همراه با همسرم اول چیرو را از مهد بر می داریم و سپس به مدرسه دو فرزند دیگرمان می رویم. ساعت 7 یا 8 چای و غذا و بازی با فرزندان و گاهی هم تماشای فیلم.»

 

مضرات مسی بودن:« افتخار می کنم به همه چیزی که زندگی به من داده است ولی من هم دوست دارم گاهی مثل یک شخصیت عادی به خرید، رستوران یا سینما بروم. اینکه کسی به من نگاه نکند و 300 نفر عکس و امضا نخواهند. البته که همیشه قدردان مردم و هواداران هستم ولی وقتی با فرزندانم هستم آرامش بیشتری در محیط خارج از خانه می خواهم.»

 

 

 

 

وضعیت مالی خانواده:« هرگز فقیر نبودیم ولی در طبقه متوسط قرار داشتیم. در زندگی من هرگز چیزی کم نداشتم.»

 

از میزان ثروتی که داری آگاه هستی؟« بله می دانم چقدر ثروت دارم. همه چیز تحت نظرم قرار دارد.»

 

بازی بدون تماشاگر:« وحشتناک است. فضای ورزشگاه سرد و زشت است و حس خوبی به من دست نمی دهد. اصلا شبیه زمانی نیست که نوکمپ پر از تماشاگر بود و هواداران می توانستند تیم را به جلو هدایت کنند. امیدوارم همه چیز به شرایط قبل برگردد.»

 

 

 

 

خبر مرگ دیه‌گو مارادونا:« در خانه بودم و خبر را از پدرم شنیدم. بلافاصله تلویزیون را روشن کردم و در جریان جزئیات قرار گرفتم. واقعا دیوانه‌کننده بود و نمی توانستم باور کنم. می دانستیم که وضعیت دیه‌گو خوب نیست و ممکن است اتفاق ناگواری رخ بدهد ولی انتظار مرگ زودهنگامش را نداشتم. هیچکس هنوز باور نمی کند دیه‌گو از دنیا رفته است. اتفاق وحشتناکی بود.»

 

به مرگ خودت فکر کرده ای؟« واقعیتش خیر. کمی از مرگ می ترسم به خصوص به اینکه وقتی نباشم چه بر سر خانواده و فرزندانم می آید.»

 

قدردانی از مارادونا:« اعضای نیوولز اولدبویز پیراهن دیه گو زمانی که برای این باشگاه بازی می کرد را به من هدیه داده بودند. این اتفاق ماه ها پیش رخ داده بود و پس از مرگ او به نظرم فرصت مناسبی برای رونمایی از آن بود. برای قدردانی از دیه گو روش بهتری وجود نداشت. روز بازی مطمئن بودم گل می زنم و حس درونی ام واقعا عجیب بود. باید گل می زدم و آن را به دیه گو تقدیم می کردم.»

 

شکست 8-2 از بایرن در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان:« برای همه شب بدی بود. روند بازی و شکلی که به اتمام رسید. من بارها باخته ام و این باخت را هم باید پذیرفت. نمی توان انکار کرد که شکل شکست خیلی زشت و بد بود. بازی دشواری بود و پس از یک سال سخت انگیزه بالایی داشتیم. می توان باخت ولی نه به آن شکلی که باختیم.»

 

 

 

 

شوخی فرزندان با شکست 8-2:« خیر؛ کمی گرفته و ناراحت بودم و کسی شوخی نمی کرد ولی گاهی بعد از اینکه می بازیم با من شوخی می کنند.»
 

رفتن نزد روان پزشک:« شاید نیاز باشد ولی هرگز نرفته ام.»

 

به عقب برگردی بازهم برای جدایی از بارسا بوروفکس ارسال می کنی؟« بله این کار را دوباره انجام می دهم. این روشی رسمی برای درخواست جدایی است زمانی که چیزی دست خودتان نیست. من تمام سال که نه ولی در شش ماه انتهای فصل به بارتومئو می گفتم که قصد جدایی دارم. به او می گفتم رئیس به من کمک کن جدا شوم اما پاسخ او فقط و فقط نه بود. بوروفکس در واقع به این خاطر بود که باشگاه درخواست جدایی ام را جدی بگیرد.

دلیل تمایل به جدایی؟ برایم سخت بود با اینکه می دانستم که نیاز به جدایی دارم. همسرم بارها اصرار می کرد بمانم. من کسی هستم که همه چیز را درون خودم می ریزم و کمتر به اشتراک می گذارم. می دانستم که جدایی به سودم است ولی در نهایت نشد.»
 

واکنش های آزاردهنده به قضیه جدایی:« بله شنیدن برخی حرف ها آزاردهنده بود. من همیشه قدردان بارسلونا هستم و گفتم که همه چیزم از این شهر و باشگاه است ولی تصور می کردم دورانم در بارسا تمام شده است. به این نتیجه رسیده بودم که نیاز به تغییر فضاست. می دانستم که بارسا دوره ای جدید با یک مربی و بازیکنان جدید را شروع خواهد کرد و من می خواستم در باشگاهی باشم که موفقیت در آن تضمین شده باشد. می خواستم به تیمی بروم که برای فتح لیگ قهرمانان و همه جام ها بجنگد و آن تیم بارسلونا نبود. پس از اینکه بارتومئو از نیتم آگاه شد، شروع کرد به درز دادن اخبار برای اینکه مرا در منگنه قرار بدهد. او می خواست من آدم بد داستان باشم. در هر صورت گذشت ولی وجدانم راحت است چرا می خواستم کاری که واقعا دوست داشتم را انجام دهم. در آن مقطع حسم می گفت زمان جدایی است.»

 

 

 

 

فکر کردن به احساسات هواداران:« قطعا همینطور است. تصمیم بسیار سخت و وحشتناکی بود چون باید باشگاه همه زندگی ام را ترک می کردم. باید شهرم را تغییر می دادم و می دانستم که بهتر از بارسلونا برای زندگی پیدا نخواهم کرد. نباید شرایط آنطور دراماتیک می شد و ترجیح می دادم همه چیز به شکل خوبی برای خودم و باشگاه پیش برود.»

 

تاثیر جدایی سوارز در تصمیم ترک بارسا:« خیر چون من از قبل تصمیم خودم را گرفته بودم. البته که رفتار باشگاه با لوئیس بسیار بد و باورنکردنی بود. او را رایگان از دست دادند و پول باقیمانده قراردادش را دادند تا به رقیب مستقیم مان اتلتیکو برود. شکل جدایی سوارز از خود جدایی بدتر بود.»

 

 

 

 

فریب خوردن از بارتوئمو:« (مسی در این لحظه می خندد) بله واقعیت این است که در بسیاری موارد مرا فریب داد ولی دوست ندارم در موردش حرف بزنم. مساله ای خصوصی است ولی او طی سال ها مرا فریب داد.»

 

بهترین مربیان:« پپ گواردیولا ویژگی های خاصی دارد. نمی دانم اما او باعث می شود همه چیز را به سبک خاصی ببینید. سبک گواردیولا برای آماده سازی قبل از مسابقات، طراحی حملات و البته سبک دفاع کردن متفاوت است. او دقیقا به شما توضیح می دهد که شرایط مسابقه چگونه پیش خواهد رفت و شما چگونه برای پیروز شدن باید روی دروازه حریف حمله کنید.

من بسیار خوش شانس بودم که با دو تن از بهترین سرمربی های جهان فوتبال یعنی پپ گواردیولا و لوییس انریکه زمان زیادی کار کرده و مسائل فراوانی از این دو نفر آموخته ام. کار کردن زیر نظر آنها باعث شد که در فوتبال و فهم تاکتیکی رشد زیادی داشته باشم.»

 

اظهارنظر کارلس توسکس رئیس موقت بارسا که تو را تابستان به باشگاهی دیگر واگذار می کرد:« در هر صورت او تابستان نقشی در باشگاه نداشت و همه چیز تمام شد. الان پرداختن به قضیه تابستان کمکی به من و باشگاه نمی کند.»

 

 

 

 

صحبت با نامزدهای ریاست بارسا و نامزد مورد علاقه:« با هیچکس صحبت نکرده ام و به نامزدی هم تمایل ندارم. نمی دانم که رای خواهم داد یا خیر.»

 

ادعای نیمار در مورد هم تیمی شدن در فصل آینده:« او نگفت حتما همبازی می شویم گفت که دوست دارد این اتفاق رخ بدهد. اینطور نیست؟ ما اغلب باهم حرف می زنیم و تقریبا هر روز یا با سوارز یا با نیمار در تماسم. ارتباط خوبی داریم.

همه می دانیم که جدایی نیمار از پی اس جی سخت است. بازگرداندن نیمار برای رئیس جدید بارسا هم سخت خواهد بود. او باید باهوش باشد و همه چیز را خوب برنامه ریزی کند تا اوضاع باشگاه خوب شود.

نیمار برگردد من خواهم ماند؟ ببینید برای بارسا جذب ستاره های بزرگ در تابستان پیش رو سخت خواهد بود چون شرایط اقتصادی خراب است. دستمزد بازیکنان خوب نیز بالاست. این ادعا  در مورد نیمار را که می شنوم، خنده ام می گیرد.»

 

 

 

 

مذاکره با باشگاه های دیگر:« تا پایان فصل تصمیم جدیدی نخواهم گرفت. منتظر می مانم تا ببینم شرایط چطور خواهد بود. در حال حاضر تمرکزم روی تیم و ادامه فصل است. هدف کسب جام است و نمی خواهم تمرکزم را به خاطر چیزهای دیگر از دست بدهم. با هیچ باشگاهی هم حرف نزده ام و در انتقالات زمستانی هم صحبت نخواهم کرد. نمی دانم می روم یا خیر ولی اگر رفتنی باشم، دوست دارم روزی برگردم.»

 

احتمال انتقال به رئال مادرید یا اتلتیکو:« خیر. غیرممکن است.»

 

آیا نقشه پاریس یا منچستر را می خواهی:«نه. برای خودتان نگه دارید.»

 

رابطه با آنتوان گریزمان: من رابطه خوبی با او دارم و به شایعات توجه نمی کنم. ما گاهی با هم قهوه می نوشیم.»

 

 

 

 

رونالد کومان در بارسلونا:« معتقدم با رونالد کومان جدیت نیز وارد تیم شد. او ایده های روشنی دارد و به آنها نیز معتقد است. معتقدم انتخاب او تصمیم درستی بود و کارش را هم خوب انجام می دهد. شروع فصل کمی دشوار بود چون تیم تغییرات زیادی داشت ولی تیم در حال بهتر شدن است.»

 

بازنشستگی در آمریکا:« همیشه گفته ام که دوست دارم زندگی در امریکا را تجربه کنم. تجربه لیگ فوتبال این کشور ولی موضوعی مربوط به آینده است و نه الان.»

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ورزش سه

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار