میامی در فهرست شهرستان‌های کمتر برخوردار؛
به گزارش تابناک سمنان: علیرضا آشناگر استاندار سمنان گفت: روستا‌های بدون بیکار استان با شکوفایی ظرفیت‌های اقتصادی و حمایت از طرح‌های اشتغال آفرین تا پایان دولت دوازدهم از سه به ۱۵ روستا افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۹۲۹۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۳ 04 January 2021

استاندار سمنان روز دوشنبه در نشست شورای روستایی و عشایری استان سمنان با حضور محمد امید، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در سالن یادگار امام (ره) استانداری افزود: یکی از اولویت‌های اساسی برای تثبیت جمعیت در مناطق روستایی توجه به اشتغال و رفع مشکلات زیرساختی است که با هدف گذاری‌های انجام شده برای توسعه این مناطق تلاش‌های خوبی در استان سمنان صورت گرفته است.
وی خاطر نشان کرد: سمنان ظرفیت بسیار زیادی برای توسعه دارد و بیشتر معادن غنی استان در اطراف روستا‌ها است که باید از این منابع و ظرفیت برای جلوگیری از مهاجرت نهایت بهره را برد.
علیرضا آشناگر تصریح کرد: باتوجه به ظرفیت‌های مهم اقتصادی و توسعه‌ای، علاوه بر اشتغال‌زایی برای مردم استان، بسیاری از هموطنان جویای کار از سایر استان‌های کشور به استان سمنان مهاجرت می‌کنند.
آشناگر ادامه داد: ظرفیت گردشگری برای توسعه اقتصادی استان سمنان بسیار مهم است که باید در قالب‌های مختلف برای توسعه آن همانند سال‌های گذشته در تلاش باشیم.
استاندار سمنان اضافه کرد: باوجود اینکه ۲۰ درصد جمعیت استان سمنان در مناطق روستایی زندگی می‌کند، اما سمنان در تولید محصولات کشاورزی حرف‌های زیادی برای گفتن در کشور دارد و باغات شاهرود و پسته دامغان ظرفیتی ممتاز برای ثروت آفرینی به شمار می‌رود.
آشناگر اضافه کرد: از حیث پرورش دام سبک و سنگین هم استان سمنان با توجه به مراتع شمالی آن ظرفیت دارد و جمعیت روستایی استان در بخش‌های مختلف مولد و فعال هستند.
وی ادامه داد: به دلیل پراکندگی، نرخ خدمات رسانی به روستا‌های استان سمنان بالا است، اما تلاش‌های خوبی برای رفع محرومیت زدایی در حال انجام است.
آشناگر با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به روستا‌های استان سمنان شده است، گفت: میامی جزو ۳۱ شهرستان کمتر برخوردار کشور است که سند توسعه این شهرستان تدوین شد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار