تاملی برای دستور مرگبار استاندار سمنان
تابناک سمنان:استاندار سمنان دیروز یکشنبه ۱۴ دی ماه در حاشیه نشست ویدئو کنفرانسی مدیریت مصرف سوخت زمستانی با حضور وزرای کشور، نفت و نیرو دستور بسیار خطرناک و مضری برای سلامتی مردم صادر کردند.
کد خبر: ۹۲۹۵۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۵ 04 January 2021

تابناک سمنان: مردم استان سمنان با پدیده آلودگی هوا بیگانه بودند استانی که نزدیک به هفتصد هزار نفر جمعیت را در وسعتی به اندازی کشور مجارستان جای‌داده بود و اصلاً در فرهنگ لغات مردمش نام آلودگی هوا دیده نمی‌شد اما چند سالی است که به‌خصوص در پاییز و با پدید آمدن وارونگی هوا شهرهای بزرگ این استان مثل سمنان، گرمسار و شاهرود دچار این پدیده می‌شوند.

به عوامل آلودگی هوا،دستور اخیر استاندار سمنان را هم اضافه کنید علیرضا آشناگر تصریح کرد: تا حد امکان برای استفاده از سوخت مازوت و گازوئیل در برخی از شرکت های بزرگ استان سمنان اقدام شود.

دستور بسیار خطرناک و مضر آشناگر برای سلامتی مردم/ مغایرت قانونی دستور استاندار با مصوبه هوای پاک مجلس

استاندار سمنان بدون اشاره به کاهش زمان کاری اداره های دولتی خاطر نشان کرد: عملکرد دستگاه های اجرایی استان سمنان در بحث مدیریت انرژی مدیریت و نظارت شود و با دستگاه‌هایی که بیش از حد مجاز گاز و برق مصرف می کنند، در چارچوب قانون برخورد شود.

آشناگر همچنن از شهرداری ها خواست برای کاهش یا حذف چراغ های تزئینی در معابر شهری برای مدیریت مصرف انرژی اقدام کنند و در مناطقی از شهر که نیازی به چراغ های تزئینی نیست، این چراغ ها برچیده شود.

مغایرت قانونی دستور استاندار با مصوبه هوای پاک مجلس

همایون سامه‌یح؛ عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه وزارتخانه‌های نفت و نیرو و همینطور سازمان محیط زیست باید با تلاش و همفکری میان‌بخشی اقدامات لازم برای جلوگیری از مازوت‌سوزی در نیروگاه‌ها بگیرند، ادامه داد: قانون هوای پاک که در دوره‌های قبلی مجلس تصویب شده، قانونی مترقی است و خلاء‍‌هایی از این نظر نداریم.

مخالفت سازمان حفاظت محیط‌زیست با سوخت مازوت

رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست اما امروز با تاکید بر اینکه سازمان محیط زیست موافق سوخت مازوت نیست، گفت: برخی نیروگاه ها مشکل سوخت دارند بنابراین مجبورند برای تولید برق از مازوت استفاده کنند در غیر اینصورت مجبوریم قطعی برق را تحمل کنیم.

وی گفت: البته مصرف مازوت استثنا نیز دارد به طوری که ستاد ملی کرونا تصویب کرده که مازوت در کلانشهرهایی مانند تهران، کرج و اصفهان استفاده نشود .

شایان ذکر استان سمنان دارای ۲ پایگاه سنجش آلایندگی هوا در سمنان و گرمسار است که دستگاه سنجش آلایندگی در سمنان فعال نیست و تعمیر آن نیازمند هزینه زیاد است و به تامین بودجه و همراهی بودجه ملی نیاز دارد بنابراین قابلیت سنجش دقیق افزایش آلودگی در سمنان وجود ندارد.

 

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار