در جلسه شورای مهارت استان مطرح شد:
استاندار سمنان گفت: اصل مهارت‌آموزی باید با اقدامات موثر آموزش و پرورش در مدارس فرهنگ‌سازی شود.
کد خبر: ۹۳۰۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۸ 06 January 2021
 
به گزارش تابناک سمنان روز چهارشنبه در نشست شورای مهارت آموزی و آیین تکریم و معارفه مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان افزود: توجه به آموزش های مهارتی به عنوان یک اصل انکار ناپذیر باید در کشور بیش از پیش فرهنگ‌سازی شود و آموزش فنی برای حرفه و آموزش برای کار آفرینی از شاخص های مهم برای ایجاد اشتغال پایدار در جامعه است.
وی خاطر نشان کرد: در جامعه ای که پیچیدگی مشاغل وجود دارد توجه به مهارت یک امر ضروری است و تغییر در نظام آموزشی می تواند به افزایش مهارت افزایی در جامعه منجر شود.
استاندار سمنان گفت : داده و اطلاعات اگر منجر به تبادل اطلاعات نشود ، هیچ فایده ای نخواهد داشت و باید از اطلاعات و آموزش ها برای حرفه و مهارت آموزی بهره برد.
آشناگر تصریح کرد: نگرش ها در ارتباط با مهارت آموزی در جامعه باید تغییر کند و با استفاده از این رهیافت ها باید جوانان را به اصل اشتغال با مهارت سوق داد.
استاندار سمنان ادامه داد: پیچیدگی هایی که در ارتباط با اشتغال وجود دارد با تکیه بر آموزش و پرورش قابل حل است و مهارت افزایی روز افزون در جامعه فرهنگ‌سازی شود.
آشناگر خاطر نشان کرد: از تلاش های خانم‌ منصوری، مدیرکل سابق آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان نهایت قدردانی را دارم ، ضمن آنکه خوشبختانه هم اینک از دانش و اندیشه ایشان در معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان بهره مند هستیم.
استاندار سمنان گفت: آموزش و توجه به مهارت افزایی یکی از رهیافت های توسعه کشور است که بدون کلی گویی باید برای تحقق این امر گام برداریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار